جزئیات سقف ۱۸ میلیارد تومانی معافیت‌های مالیاتی برای صاحبان مشاغل

سخنگوی سازمان امور مالیاتی کشور از سقف معافیت‌های مالیاتی و افزایش ۱۸ میلیارد تومانی برای اصناف و صاحبان مشاغل خرد خبر داد.

مهدی موحدی سخنگوی سازمان مالیاتی کشور در خصوص معافیت مالیاتی برای درآمدهای کمتر از ۱۸ میلیارد تومان صاحبان مشاغل خرد گفت: این معافیت سقف ۱۸ میلیارد تومان مشمول تمامی صاحبان مشاغل که اطلاعات  خود را در سامانه خدمات الکترونیکی سازمان امور مالیاتی بارگذاری می کنند، می شود.

وی افزود: صاحبان مشاغل خرد نیازی به تسلیم اظهارنامه  ندارند چراکه تنها بر اساس اطلاعات سیستمی که سازمان امور مالیاتی از این صاحبان مشاغل در اختیار دارد مالیات مقطوعی سال ۱۴۰۲ برای این صاحبان مشاغل  تهیه شده است.

موحدی اظهار کرد: صاحبان مشاغل اگر موافق این اطلاعات بودند آن را تایید می کنند و در چند قسط آن را پرداخت می کنند و اگر موافق نبودند می‌توانند اظهارنامه خود را در اختیار سازمان تسلیم کنند.

سخنگوی سازمان امور مالیاتی کشور  تاکید کرد: صاحبان مشاغلی که میزان فروش سال آنها ۱۸ میلیارد و کمتر از ۱۸ میلیارد تومان باشد  مشمول معافیت می شوند.

موحدی افزود: این افراد مشمول  موضوع ماده ۸۴ قانون مالیات های مستقیم می شوند بنابراین این صاحبان مشاغل می‌توانند با مراجعه به سامانه آن را انجام دهند.

 او اظهار کرد: از ابتدای خردادماه این اقدام مهم رخ خواهد داد و صاحبان مشاغل می‌توانند با مراجعه به درگاه سازمان امور مالیاتی به میزان فروشی که سازمان امور مالیاتی برای آنها در نظر گرفته است مراجعه کنند و اگر این فروش مورد نظر بود مالیات محاسبه و پرداخت می شود.

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
مینا
۱۵:۵۸ ۱۹ ارديبهشت ۱۴۰۳
اشتباه برداشت نکنید معاف از ارسال اظهارنامه میشه و شامل تبصره صد ، درهرصورت باید مالیات پرداخت کنه فقط معاف از اظهارنامه هست
Iran (Islamic Republic of)
مهدی روایی
۲۲:۰۶ ۱۴ ارديبهشت ۱۴۰۳
من یه دست فروشم سال ۱۴۰۱باهزار بدبختی وشلوغی مملکت وتورم وگرانی کل کارتخانم شد ۳میلیارد واداره مالیات بابتش ازم ۶۰میلیون مالیات گرفت ، چرا اینقدر خبرهای دروغ میزارید آخه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۳۱ ۱۴ ارديبهشت ۱۴۰۳
عجب آپارتایدی بعد کارمند با 12 تومن باید مالیات بده واقعا معنای عدالت رو داریم کم کم متوجه میشیم
آخرین اخبار