تسهیلات بافت‌های فرسوده پشت درهای بسته بانک‌ها

معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: تسهیلات نوسازی بافت‌های فرسوده در حال حاضر پشت درهای بسته بانک‌ها باقی مانده که باید بانک مرکزی در این خصوص ورود کند.

محمد آیینی مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری ایران در گفت‌وگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران جوان با بیان اینکه در حال حاضر روند نوسازی بافت های فرسوده در مقایسه با سال های گذشته رشد بسیار خوبی داشته است گفت: استفاده از ظرفیت‌های تسهیلاتی نقش بسیار موثری در استفاده از ظرفیت های مردمی دارد چراکه اگر تسهیلات از سوی بانک ها به موقع پرداخت شود به طور قطع بازار نوسازی بافت های فرسوده رونقی بیش از گذشته پیدا می‌کند.

وی افزود: روند پرداخت تسهیلات از سوی بانک‌ها همانند تسهیلات نهضت ملی مسکن کمرنگ است و تعدادی از بانک ها همکاری های لازم را انجام نمی دهند در صورتی که باید بانک ها در پرداخت تسهیلات به ویژه نوسازی بافت های فرسوده انجام دهند تا ساکنان این واحدها پای کار بیایند.

معاون وزیر راه و شهرسازی اظهار کرد: تسهیلات در نوسازی بافت های فرسوده همانند تسهیلات ساخت نهضت ملی مسکن و با همان شرایط است که در این زمینه باید بانک ها با نرخ سود ۱۸ درصد این تسهیلات را به سازندگان دهند که در این بخش باید بانک مرکزی تمامی بانک ها را موظف به پرداخت تسهیلات کنند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار