مجارستان: اعزام نیرو‌های غربی به اوکراین، خطر وقوع جنگ جهانی سوم را افزایش می‌دهد

«پیتر سیجارتو» وزیر امورخارجه مجارستان موافقت برخی رهبران اروپایی برای ارسال نیرو به اوکراین را نقض تصمیم اجماع ناتو دانست و خاطرنشان کرد چنین اقدامی احتمال وقوع جنگ جهانی سوم را افزایش می‌دهد.

به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، وزیر امورخارجه مجارستان در گفتگو با خبرگزاری ریانووستی گفت: استقرار نیرو‌های غربی در اوکراین که مجارستان با آن مخالف است، نقض اجماع مشترک ناتو است.

وی افزود: «باید به شما بگویم که یک تصمیم ناتو وجود دارد که ما از آن حمایت می‌کنیم و براساس آن هیچ نیروی زمینی در اوکراین مستقر نشود».

سیجارتو خاطرنشان کرد که موافقت اکثریت قریب به اتفاق رهبران اروپایی، از جمله امانوئل مکرون رئیس جمهوری فرانسه برای اعزام نیرو با مخالفت ینس استولتنبرگ دبیرکل ناتو روبرو شده که خود به نوعی قوت قلب است. وی سپس تاکید کرد که استقرار نیرو‌های غربی در اوکراین احتمال آغاز جنگ جهانی سوم را افزایش می‌دهد.

کرملین نیز اعلام کرده است که استقرار نیرو‌های ناتو در اوکراین، جنگ میان این ائتلاف نظامی و روسیه را اجتناب ناپذیر می‌کند. مسکو همچنین در واکنش به اظهارات مکرون با اشاره به اینکه نسل جدید سیاستمداران اروپایی غریزه کنترل ندارند، اعلام کرد که روسیه باید هوشیار بماند.

رئیس جمهوری فرانسه هفته گذشته گفت که رهبران غربی در مورد امکان اعزام نیرو به اوکراین گفتگو کرده اند، اما در این مورد به اجماع نرسیده اند هرچند این احتمال را رد نکرده اند.

واشنگتن در پی این اظهارنظر مکرون احتمال اعزام نیرو‌های آمریکایی برای جنگ در اوکراین را رد کرد.

سیجارتو در پاسخ به سوالی درباره مکالمه افشا شده میان افسران ارتش آلمان در مورد حمله احتمالی موشک‌های تاروس آلمانی به پل کریمه با استفاده از یک جت جنگنده فرانسوی گفت: ما باید تمام تلاش خود را به کار بگیریم تا از هر نوع درگیری مستقیم بین ناتو و روسیه جلوگیری کنیم.

هفته گذشته رسانه‌های روسی مکالمه بین چهار افسر ارتش آلمان را منتشر کرد که تاریخ آن مربوط به ۱۹ فوریه (۳۰ بهمن) بود. آلمان صحت این مکالمه را تایید کرده است.

اولاف شولتس صدراعظم آلمان روز شنبه در واکنش به انتشار این مکالمه، ضمن رد احتمال ارسال موشک‌های دوربرد تاروس به اوکراین، گفت که دولت در حال بررسی این مکالمه فاش شده است.

دیمیتری پسکوف سخنگوی کرملین نیز در همین زمینه گفت که محتوای فایل صوتی منتشر شده حاکی از دخالت مستقیم غرب در مناقشه اوکراین است.

منبع : ایرنا

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۴۰ ۱۶ اسفند ۱۴۰۲
آمریکا قبل از اینکه دیر بشه باید دنیا رو با ما تقسیم کنه و شرقو بده ما و غرب برا خودش
آخرین اخبار