مقام اوکراینی: «انسانیت‌زدایی روسیه» برای ما نتیجه معکوس داشته است

دستیارسابق رئیس‌جمهور اوکراین مدعی شد که تبلیغات منفی و رفتار جمعی اوکراینی‌ها به نیروهای روسیه انگیزه بیشتری برای جنگ داده است.

«آلکسی آرستویچ» دستیار سابق رئیس‌جمهور اوکراین، در مصاحبه با « یولیا لاتینینا» خبرنگار روسی، تلاش‌های سیستماتیک اوکراینی‌ها برای «انسانیت‌زدایی روس‌ها» را محکوم کرد و با بیان اینکه این استراتژی به وضوح نتیجه معکوس داشته است گفت که اتفاقا این اقدام دلایل بیشتری برای جنگ به سربازان روسیه داده است.

او در بخشی از این مصاحبه گفت: «مهمترین کاری که ما انجام دادیم این بود که به خود اجازه دادیم روس‌ها را از انسانیت خارج کنیم. این اشتباه اصلی ماست و با لذت به همه اینها پرداختیم. منظورم به طور کلی اوکراینی‌ها هستند. رفتار ما حتی به روس‌هایی که نیروی حرفه‌ای هم محسوب نمی‌شدند انگیزه برای جنگیدن داد.»

از روزهای ابتدایی حملات مسکو به کی‌یف، تبلیغات اوکراینی به طور فعال نیروهای روسی را به عنوان وحشی‌های بَدَوی که هرگز وسایل اولیه خانه، توالت یا حتی جاده‌های آسفالت شده را ندیده بودند، نشان می‌داد، به طور معمول در اینترنت اوکراینی‌ها روس‌ها را به شکل «اورک» (Orc) به تصویر می‌کشند که یک هیولای انسان‌نمای خیالیست، و اکنون آلکسی آرستویچ به این مسئله اشاره کرده و آن را «انسانیت‌زدایی روس‌ها» می‌داند.

البته دستیار سابق رئیس‌جمهور اوکراین هیچ اشاره‌ای به آنکه از چه زمانی اوکراینی‌ها به «شیطان‌سازی روس‌ها» روی آورده‌اند نکرد مقامات ارشد اوکراینی در طول سال‌ها- حتی قبل از اینکه خصومت بین دو کشور به درگیری‌های اخیر تبدیل شود- بارها اظهاراتی نفرت‌آمیز درباره روس‌ها  بیان کرده‌اند. به عنوان مثال، «الکسی دانیلوف» رئیس شورای امنیت ملی و دفاع اوکراین، در اوایل ماه جاری ادعا کرد که «داشتنِ انسانیت» تفاوت اصلی بین اوکراینی‌ها و روس‌هاست و در بخشی از سخنان خود گفت: «من با آسیایی ها خوب هستم، اما متاسفانه روس‌ها هم آسیایی هستند. آنها فرهنگ و دیدگاه متفاوتی دارند. تفاوت اصلی ما با آنها انسانیت است.»

«میخائیل پودولیاک» دستیار ارشد رئیس‌جمهور اوکراین نیز بارها اظهارات خصمانه‌ای را مطرح کرده و مدعی شده است که اوکراینی‌ها در سطح جهانی روس‌ها را «منفور» می‌پندارند و همچنین هر روز از هزاران نفر خواستار «کشتن روس‌ها» شده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۳۶ ۲۳ مرداد ۱۴۰۲
اوکراینی = نوکر گوش به فرمان و پیشمرگه آمریکا
آخرین اخبار