۱۳ نقطه حادثه‌خیز در چهارمحال و بختیاری رفع می‌شود

روح الله غلامی مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای چهارمحال و بختیاری با اشاره به اینکه رفع نقاط حادثه‌خیز یکی از عوامل مهم در کاهش تصادفات است، گفت: رفع ۱۳ نقطه حادثه‌خیز در استان در دستور کار این اداره کل امسال قرار دارد.

روح الله غلامی افزود: امسال آمار تصادفات رانندگی و همچنین فوتی تصافات در استان روند صعودی داشته است و این مساله نگران‌کننده است در حالی که پارسال استان در زمینه کاهش تصادفات جز پنج استان اول قرار داشت.

وی با اشاره به اینکه سازمان حمل و نقل جاده‌ای در راستای ایمن‌سازی و ارتقا جاده برنامه‌ها و طرح‌های مختلف را از سال گذشته آغاز کرده است، گفت: اجرای طرح مبلمان جاده‌ای، خط‌کشی مسیر، تهیه ونصب نیوجرسی و جداکننده میانی، نصب تابلوو علایم جدید و تابلو‌های اطلاعاتی و انتظامی، تعویض تابلو‌های مخدوش و از بین رفته، ایجاده ساز‌های خاکی در حاشیه جاده و دهانه ورودی پل‌ها، نصب گاردریل در نقاط پرتگاهی، ایجاد شیب شیروانی در جهت افزایش بخشندگی جاده در پرتگاه‌ها، برای کاهش حوادث و همچنین کاهش تلفات در دستور کار این اداره کل قرار دارد.


بیشتر بخوانید


مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای چهارمحال و بختیاری گفت: اجرای طرح روشنایی نقاط پرحادثه به خصوص در ورودی و خروجی جاده، امتداد تونل‌ها، نصب چراغ‌های چشمک زن در نقاط پرحادثه از دیگر برنامه‌های در دست اجراست.

غلامی افزود: اجرای طرح توسعه جاده و تکمیل چهار خطه از برنامه‌های اداره کل راه و شهرسازی است و حفظ و نگهداری جاده بر عهده اداره کل حمل و نقل جاده‌ای‌ست که با توجه به بالابودن تردد و همچنین تلفات جاده‌ای در محور بروجن به لردگان رفع نقاط حادثه‌خیز و همچنین نصب نیوجرسی با همکاری بخش خصوصی توسط این اداره کل آغاز شده است.

مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای چهارمحال و بختیاری اظهار داشت: برای اجرای این طرح قرادادی با اعتباری بیش از ۱۰ میلیارد ریال با بخش خصوصی منعقد شده و در حال تهیه و نصب هستیم.

وی با اشاره به اینکه هم اکنون ۱۲محل اقامتی و بین راهی با همکاری بخش خصوصی در حاشیه این محور فعال و در دست احداث است، گفت: بیشترین مجتمع‌های رفاهی فعال استان در این محور قرار دارد.

به گفته وی، هم‌اکنون ارائه خدمت به رانندگان و مسافران در ۲ راهدارخانه گوشکی و گوشنگلی نیز وجود دارد.

وی افزود: برای رفع نقطه حادثه خیز گردنه مروارید با بخش خصوصی قرارداد منعقد شده که اجرای این طرح مصوبه کشوری دارد.

غلامی اظهار داشت: سرعت بالا که به دلیل تردد خورد‌های شوتی مهمترین بیشترین تلفات با تصادف با خورد‌های شوتی است که تخطی از سرعت مهمترین عامل تصادفات است و بی‌توجهی به جلو از دیگر دلایل افزایش تصادفات است.