اخبار جعلی این بار با موضوع سیل جاده چالوس

سینا قربانی تحلیلگر رسانه با اشاره به انتشار اخبار جعلی با موضوع سیل جاده چالوس، گفت: در بحران‌های طبیعی رسانه‌هایی که با منافع مردم ایران و حاکمیت جمهوری اسلامی ضدیت دارند، تلاش می‌کنند تا تصویر جعلی از بحران و ناکارآمدی به مخاطبان القا کنند.

او افزود: بزرگ‌نمایی بحران، انتشار اخبار جعلی و انتشار اخبار ناامید کننده از جمله تاکتیک‌هایی است که رسانه‌های فارسی‌زبان خارجی در مواقع بحران‌های طبیعی با هدف تأثیرگذاری و تصویرسازی ذهنی منتشر می‌کنند.

این تحلیلگر رسانه گفت: در حادثه طبیعی سیل جاده چالوس، «ایندیپندنت فارسی» تصویر سیل کشور نیکاراگوئه را به نام جاده چالوس منتشر کرد تا از این طریق بتواند احساسات کاربران را تحریک نماید.

قربانی افزود: در صورتی که همین تصویر، پیشتر توسط رسانه ضدایرانی منوتو به نام سیل در کشور نیکاراگوئه منتشر شده بود.