بیگی نژاد تاکید کرد؛
خودرو فرسوده نسبت به خودرو سالم ۱۴.۳ درصد مصرف بنزین بیشتری دارد

هادی بیگی نژاد درباره افزایش سوخت‌های جایگزین با توجه به کمبود بنزین در کشور، گفت: در دنیا برای جایگزین سوخت بنزین و گازوئیل هنوز کار قابل توجه‌ای صورت نگرفته و همچنان بنزین و گازوئیل حرف نخست را در سوخت‌رسانی به خودرو‌ها می‌زنند هرچند خودرو‌های برقی نیز تولید شده، اما گسترش آن‌ها قابل ملاحظه نیست به همین دلیل اکثر کشور‌ها بر روی بهینه‌سازی مصرف کار کرده و میزان مصرف سوخت خودرو‌ها را کاهش داده‌اند.

نماینده مردم ملایر در مجلس شورای اسلامی بر ضرورت تولید خودرو‌های کم‌مصرف در کشور، افزود: تولید خودور‌های کم‌مصرف در این زمینه بسیار گره‌گشا است، هرچند زیرساخت‌های آن نیز در کشور فراهم است و شرکت‌های دانش‌بنیان در این زمینه فعال هستند بنابراین کاهش مصرف سوخت خودرو‌ها در کشور و به دنبال آن کاهش مصرف بنزین امکان‌پذیر است فقط باید برنامه‌ریزی و اراده کافی در بین مدیران برای این مهم وجود داشته باشد.

عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی همچنین بر ضرورت اسقاط خودرو‌های فرسوده در کشور تاکید کرد و گفت: هر یک از خودرو‌های فرسوده نسبت به یک خودروی غیرفرسوده تقریبا ۱۴.۳ درصد مصرف بنزین بیشتری دارد بنابراین اصلاح این وضعیت نیز می‌تواند به کاهش مصرف بنزین در کشور کمک بسیاری کند.