طرح ساماندهی تبلیغات شهری در کرج اعلام وصول شد

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از البرز،  جواد چپردار، رئیس شورای اسلامی شهر کرج در ششمین کمیسیون سلامت، محیط‌زیست و خدمات شهری، گفت: تابلو‌های تبلیغاتی، بیلبورد‌ها و فضا‌های تبلیغاتی مختلف به‌جای ایفای نقش در انتقال پیام به مخاطبان و فرهنگ‌سازی به مشکل و معضلی در انضباط شهری تبدیل‌شده و نیاز به ساماندهی داشت.

رئیس شورای اسلامی شهر کرج  بابیان این که این طرح شامل ۳۵ ماده و ۴ فصل است، افزود: طرح ساماندهی تبلیغات شهری با موضوع تمرکز تصمیم‌گیری پیرامون تبلیغات محیطی و شهری در اولین کمیسیون محیط‌زیست با حضور روسای سازمان‌های مربوطه بررسی و نهایی می‌شود و سپس در جلسه صحن علنی این شورا تصویب خواهد شد.

چپردار گفت: اولین ماده طرح ساماندهی تبلیغات شهری در جهت اجرای تبصره بند ۲۵ ماده ۷۱ قانون تشکیلات، وظایف و انتخابات شورا‌های اسلامی کشور، تبصره ۶ ماده ۹۶، بند ۲۷ ماده ۵۵ قانون شهرداری و همچنین آیین‌نامه پیش‌آمدگی‌های ساختمانی درگذر‌ها و به‌منظور هماهنگی و یکسان‌سازی در ضوابط و مقررات مربوط به تبلیغات محیطی و ساماندهی امور و پاسخگویی به متقاضیان درزمینهٔ نصب و انجام تبلیغات، ضوابط و مقررات تبلیغات محیطی در چارچوب طرح ساماندهی تبلیغات شهری اشاره‌شده است.

او به ماده ۳۵ این طرح اشاره کرد وافزود: سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری موظف است در مدت حداکثر شش ماه طرح استانداردسازی و جانمایی تابلو‌های موجود و مستقر در سطح شهر که به هر نحوی با مواد فوق مغایرت دارند را بر اساس مصوبه به‌روزرسانی کند.

انتهای پیام/ر.د