نماینده تربت حیدریه تاکید کرد:
برندسازی، بازاریابی و تولیدات تلفیقی، اولویت هنرمندان صنایع دستی تربت حیدریه

برندسازی، بازاریابی و تولیدات تلفیقی، اولویت هنرمندان صنایع دستی تربت حیدریه

به گزارش  خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، محسن زنگنه نماینده تربت حیدریه در مجلس شورای اسلامی گفت: یکی از برنامه‌هایی که ما در این هم اندیشی به دنبال آن هستیم این است که بتوانیم در یک بازه مشخص تولیدکنندگان صنایع دستی تربت حیدریه را در حوزه بازاریابی و برندسازی آموزش داده تا بتوانند در بازار رقابت کنند.

او با بیان مشکلات بخش صنایع دستی افزود: باتوجه به تنوع و تعدد صنایع دستی شهرستان، تولیدات تلفیقی و نوآورانه با هدف ارتقا کیفیت محصول و تولید بر اساس نیاز مشتری و تنوع تولید از برنامه‌های هنرمندان باید مدنظر قرار گیرد.

نماینده تربت‌حیدریه ادامه داد: بازاریابی و برند سازی با هدف شناسایی سلیقه مشتریان، فروش در حوز‌های مجازی و غیر مجازی، شناسایی کانال‌های توزیع و عرضه محصولات در بازار‌های داخلی و خارجیو فروشگاه‌ها و شهر‌های بزرگ ایران از موارد است که در حوزه صنایع دستی به ویژه ابریشم و عقیق برنامه ریزی و اجرا خواهد شد.
بیشتربخوانید


زنگنه بیان کرد: برای فعال نمودن معادن عقیق و جلوگیری از خام فروشی این معادن، نهایت تلاش و پیگیری را جهت تسریع در واگذاری این مغادن به هنرمندان تراش سنگ و سرمایه گذاران واقعی خواهند نمود.

او تصریح کرد: جلوگیری از مهاجرت بی رویه روستائیان به شهرها، تقویت روحیه ابتکار و خلاقیت در افراد و بویژه افزایش مشارکت زنان، رونق گردشگری از پیامد‌های رونق صنایع دستی در منطقه بوده است.

نماینده تربت حیدریه تاکید کرد:صنایعی مانند ابریشم کشی و ابریشم بافی، تراش سنگ عقیق، زیورآلات سنتی، نمدمالی، خراطی چوب، چرم، فرت بافی، ساخت دوتار، رودوزی‌های سنتی، سفالگری تجلی هنر و فرهنگ گذشته منطقه تربت حیدریه است که جذبه ویژه‌ای برای گردشگران دارد.

 
انتهای پیام//ا. غ