پیمان قره داغی در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان مطرح کرد:
ارائه خدمات به اتباع غیر ایرانی وظیفه دفاتر پیشخوان/ هر تبعه خارجی با مدارک هویتی می‌تواند سه سیمکارت به نام خود بخرد

. پیمان قره داغی مدیر کل دفتر حفاظت از حقوق مصرف کننده رگولاتوری در گفتگو با خبرنگار  حوزه دنیای ارتباطات گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره مشکلات خرید، فروش و تغییر نام سیمکارت اتباع غیر ایرانی اظهار کرد: برای تعویض و تغییر نام سیمکارت، حضور طرفین همراه با مدارک هویتی شان در مراجعه به دفاتر پیشخوان و ارتباطی الزامی است.

مدیر کل دفتر حفاظت از حقوق مصرف کننده رگولاتوری افزود: اینطور نیست که شخص با داشتن مدارک هویتی خود به دفتر مراجعه و درخواست تعویض یا تغییر نام سیمکارت را داشته باشد، بلکه حضور صاحب سیمکارت و مدارک هویتی او نیز الزامی و طبق قانون است.


بیشتر بخوانید


وی در پاسخ به اینکه آیا سیمکارت به اتباع خارجی فروخته می‌شود یا خیر اینگونه پاسخ داد: هر تبعه غیر ایرانی می‌تواند با در دست داشتن مدارک هویتی از جمله کارت هویت، کارت آمایش، گذرنامه و کارت سبز به دفاتر پیشخوان و خدمات ارتباطی مراجعه و از هر اپراتوری سیمکارت بخرد. اتباع خارجی می‌توانند با مدارک و به نام خودشان سه سیمکارت خریداری کنند.

با دفاتر پیشخوانی که به اتباع خارجی خدمات ارائه نکنند برخورد می‌شود

قره داغی در پاسخ به این سوال که با دفاتر متخلفی که به هر دلیلی به اتباع خارجی خدمات نمی‌دهند چه برخوردی می‌شود توضیح داد: ما در بازدیدی که از دفاتر پیشخوان و خدمات ارتباطی داشتیم متوجه تخلفاتی شدیم که با این دفاتر برخورد شد و به کمیته تخلفات معرفی شدند  و مطمئنا با آن‌ها برخورد قانونی خواهد شد.

قره داغی با بیان اینکه تفاوتی در مبلغ خرید سیمکارت بین ایرانیان و اتباع وجود ندارد گفت: هزینه خرید سیمکارت برای همه مشترکان به یک اندازه یعنی همان قیمت مصوب است.

اتباع خارجی شکایات خود از دفاتر پیشخوان را با شماره ۱۹۵  در میان بگذارند

در پایان قره داغی با تاکید بر اینکه ما نباید مشکلی در ارائه خدمات به اتباع غیر ایرانی داشته باشیم تصریح کرد: در جلسه‌ای که با اپراتور‌ها و صاحبان دفاتر پیشخوان و خدمات ارتباطی داشتیم، تاکید کردیم که آن‌ها مکلف و موظف به فروش سیمکارت به همه خصوصا اتباع خارجی هستند و نباید فرقی بین مشترکان باشد.

وی در ادامه گفت: اگر اتباع غیر ایرانی در مراجعه به دفاتر پیشخوان و خدمات ارتباطی مشکل یا شکایتی داشته باشند یا نتوانند سیمکارت دریافت کنند می‌توانند با شماره ۱۹۵ تماس بگیرند و یا به سایت 195.cra.ir مراجعه و شکایت خود را مستقیما ثبت کنند، ما با قید فوریت به این شکایات رسیدگی و مشکلات را حل می‌کنیم.

{$sepehr_media_12932857_400_300}

گزارش از مائده زمان فشمی

انتهای پیام/