برند تبریز با همگرایی نهاد‌های مختلف انتخاب شود

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران  جوان از تبریز، سعیدنیکوخصلت دبیر کمیسیون فرهنگی اجتماعی شورای شهر تبریز در حاشیه بازدید از بنیاد فرهنگ، هنر و ادب آذربایجان با تاکید بر اینکه موضوع برندینگ شهری نباید از طریق یک مجموعه پیگیری شود، اظهار داشت: بسیاری از شهر‌ها برای خود هویت سازی و منظر سازی می‌کنند، ولی تبریز با وجود دارا بودن هویت، منظر و فرهنگ خاص هنوز صاحب برندی مشخص نیست.

او افزود: تبریز به اندازه‌ای شهری با پیشینه قوی و افتخارآمیز است که در انتخاب برند شهری بین معماری، بازار و تجارت، هنر و عرفان سردرگم هستیم.

او با اشاره به ضرورت تدوین طرح جامع فرهنگی در تبریز، تصریح کرد: متاسفانه در نبود این طرح جامع شاهد دوباره کاری‌های بسیاری هستیم که تدوین آن می‌تواند در مشخص شدن کار هر بخش و نهاد مثمرثمر واقع شود.

دبیر کمیسیون فرهنگی اجتماعی شورای شهر تبریز  با تاکید بر اهتمام کمیسیون فرهنگی شورای شهر برای حل این معضل گفت: کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر تبریز در صدد ایجاد حلقه اتصال بین مجموعه‌های فرهنگی است تا این نهاد‌ها خود تفاهم نامه‌های مشترک امضا کنند و شهرداری در راستای چابک سازی، تنها در سیاست گذاری و حمایت مالی نقش ایفا کند.

نیکوخصلت در بخش دیگری از سخنان خود خاطرنشان کرد: برای تشکیل رفرنس و مرجع مناسبی برای فرهنگستان زبان ترکی، وجود بنیاد فرهنگ، هنر و ادب آذربایجان بسیار ضروری است که هم اکنون این بنیاد در حال یافتن جایگاه خود به عنوان مرجعیت هستند.

او از عقد تفاهم‌نامه همکاری بین شهرداری تبریز و بنیاد فرهنگ، هنر و ادب آذربایجان در زمینه فعالیت‌های پژوهشی خبر داد و افزود: بدین ترتیب می‌توان همایش‌ها و فستیوال‌های مشترکی برگزار کرد تا برنامه‌های فرهنگی شهرداری در این حوزه، به طور تخصصی تداوم یابد.

او  یادآور شد: با خرد جمعی و تدوین ساختار و سیستم مشخص، برنامه‌های فرهنگی از نگرش‌های فردی فاصله گرفته و با اهتمام بیشتری برپا خواهد شد.

انتهای پیام/