دفترچه‌های تأمین اجتماعی را غیرحضوری تمدید کنید

دفترچه‌های تأمین اجتماعی

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد، محمود فروزنده رئیس رسیدگی به اسناد پزشکی در سازمان تأمین اجتماعی چهارمحال و بختیاری با اشاره به روش‌های تمدید غیرحضوری دفترچه‌های بیمه تأمین اجتماعی گفت: به منظور عدم تردد و با توجه به شرایط بیماری کرونا و جلوگیری از ازدحام در شعب تأمین اجتماعی، اطلاعات کلیه بیمه‌شدگان از جمله اعتبار دفترچه و استحقاق درمان در بستر اینترنتی قرار داده شد.

او با بیان اینکه در گذشته در دفترچه‌های بیمه تاریخ اعتبار درج می‌شد، ولی اکنون این درج اعتبار حذف شده‌است، ادامه داد: بیمه‌شدگان متمایل به استفاده از حق درمان در گذشته باید استحقاق درمان داشته و حق بیمه آن‌ها پرداخت شده باشد.

رئیس رسیدگی به اسناد پزشکی در سازمان تأمین اجتماعی چهارمحال و بختیاری با اشاره به روش‌های پیگیری برای دسترسی داروخانه‌ها، کلینیک‌ها و مراکز درمانی به اطلاعات بیمه‌شدگان و انجام امور بیمه‌ای به صورت غیرحضوری توضیح داد: یکی از روش‌ها، استفاده از کد‌های ussd است که با شماره‌گیری #١١٤٢٠٤* وضعیت اعتبار دفترچه بیمه تعیین می‌شود و اینکه آیا واجد حمایت‌های درمانی هستند یا خیر، اگر واجد شرایط باشند، کد پیگیری دفترچه را به معنی تاریخ اعتبار درج می‌کنند.

فروزنده با بیان اینکه روش دیگر، #١٤٢٠٤ است که چند گزینه دارد و برای اعتبار دفترچه باید عدد یک را وارد کنند، اظهار داشت: روش بعدی از طریق نسخه وب است که وارد سایت سازمان تأمین اجتماعی می‌شوند، کد ملی را وارد می‌کنند و اعتبار دفترچه را می‌گیرند.

او اضافه کرد: در روش دیگر، از طریق اپلیکیشن موبایلی، بارکد روی دفترچه را اسکن می‌کنند و وضعیت اعتبار دفترچه اعلام می‌شود، همچنین می‌توانند کد ملی را در اپلیکیشن وارد کرده و اعتبار دفترچه را دریابند.

رئیس رسیدگی به اسناد پزشکی در سازمان تأمین اجتماعی چهارمحال و بختیاری خاطرنشان کرد: همچنین از طریق شماره‌گیری کد #١٦٦٦* امکان دریافت اعتبار دفترچه بیمه تأمین اجتماعی وجود دارد.

فروزنده با اشاره به روش‌های مخصوص طرف قرارداد سازمان تأمین اجتماعی تصریح کرد: به طرف قرارداد مثل داروخانه‌ها، آزمایشگاه‌ها، مراکز تصویربرداری و. یک درگاه رمز عبور و نام کاربری داده می‌شود که می‌توانند وارد درگاه شده و اعتبار دفترچه خود را اخذ کنند.

او با بیان اینکه ممکن است بیمار به ظنّ خود دارای استحقاق درمان باشد، ولی نتیجه پیگیری استحقاقش منفی باشد، اضافه کرد: این فرد می‌تواند به شعب و کارگزاری‌ها مراجعه کند یا از طریق #١٤٢٠* نسبت به اخذ استحقاق و رفع مشکلات اقدام کند.

انتهای پیام/خ