مزاحمت‌های تلفنی فرصت‌های امدادرسانی را از بین می‌برند

مزاحمت‌های تلفنی فرصت‌های امدادرسانی را از بین می‌برندبه گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد، محمد حیدری سرپرست مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی چهارمحال و بختیاری، با بیان اینکه ۱۵۰ هزار مزاحمت تلفنی در سال ۹۸ در سامانه ۱۱۵ استان ثبت شده است گفت: مردم توجه داشته باشند با این اقدام ممکن است باعث اشغال شدن سامانه و از دست رفتن فرصت برای حفظ جان فرد حادثه دیده‌ای شوند.

او افزود: با توجه به محدود بودن اپراتور‌های سامانه ۱۱۵ هر مزاحمت تلفنی ممکن است باعث اشغال شدن سامانه برای گزارش یک حادثه جدی شده و فرصت طلایی پرسنل امدادرسان را از بین ببرد و باعث مرگ شخص حادثه دیده‌ای شود.


بیشتر بخوانید: انجام ۸۰۰ هزار تماس با سامانه اورژانس ۱۱۵


حیدری اضافه کرد: از دیگر مشکلات پرسنل اورژانس حوادثی است که برای خود آن‌ها در حین مأموریت‌ها به خصوص در ترافیک‌های جاده‌ای ایجاد می‌شود که انتظار می‌رود مردم در مواجهه با آمبولانس اورژانس همکاری و راه را باز کنند.

او ادامه داد: در زمان تماس با سامانه اورژانس پس از پرسیدن آدرس محل حادثه آمبولانس ارسال می‌شود و سوالات بعدی اپراتور برای ارسال اطلاعات به تکنسین‌های فرستاده شده به محل خواهد بود لذا مردم نگران طولانی شدن تماس و از دست رفتن زمان نشوند.

حیدری از راه‌اندازی سیستم آسایار در سال ۹۸ خبر داد و افزود: این سیستم باعث شده که فرم‌های کاغذی از بین بروند و پس از انتقال بیمار به آمبولانس تکنسین از طریق تلفن همراه شرح وضعیت بیمار را قبل از رسیدن به بیمارستان به پرستاران ارسال می‌کند.

انتهای پیام/ف