لزوم تدوین و تالیف دروس آموزش ترافیکی در مدارس

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ، ستوانیکم مرتضی ابراهیمی کارشناس پلیس راهور مازندران گفت: بیشتر جامعه شناسان و متخصصان اجتماعی، ضرورت سواد زندگی و اجتماعی را گوشزد و آن‌را برای زندگی اجتماعی آینده لازم الاجرا می‌دانند.

او افزود: یکی از این ضروریات آموزشی، مباحث ترافیکی و فرهنگ مربوط به ترافیک و رانندگی است.

ستوانیکم ابراهیمی گفت: سواد ترافیکی و مسائل مربوط به رانندگی در شهر و بیرون شهر از جمله اموری هستند که هر فردی باید چگونگی آن را آموزش و در زندگی شخصی و اجتماعی پیاده کند.

کارشناس پلیس راهور مازندران افزود: این‌گونه مسائل اجتماعی، نباید بسنده به آزمون‌های رانندگی و در حد آموزش مواد آیین نامه‌ای و راندن خودرو در آموزشگاه‌های رانندگی شود، چرا که برخی از نزاع‌های خیابانی و پرونده‌های مختلف قضایی بر اثر رعایت نکردن موارد ترافیکی و نداشتن سواد کافی در این امور از سوی رانندگان خودرو‌ها اتفاق می‌افتد.

کارشناس پلیس راهور مازندران گفت: اگر آموزش و یادگیری فرهنگ ترافیکی از دبستان شروع و تا دوره‌های متوسطه ادامه یابد، قطعا ملکه ذهن خواهد شد و مشکلات آینده ترافیکی را تقلیل خواهد داد.

ستوانیکم ابراهیمی افزود: گنجاندن مباحث ایمنی و ترافیک به‌عنوان بخشی از مهارت‌های زندگی در کتاب‌های درسی، ارائه فوق‌برنامه‌های مرتبط با ترافیک، همکاری در پویش‌های ایمنی، توجه به ایمنی مدارس حاشیه راه‌ها، آموزش ایمنی به مدارس همجوار راه‌ها و توجه به پیاده‌سازی نکات ایمنی در سرویس‌های حمل‌ و نقل مدرسه، اردوها، انضباط اجتماعی دیگر موضوعاتی است که باید به آن‌ها توجه ویژه‌ای کرد.

کارشناس پلیس راهور مازندران گفت: امیدواریم متولیان امر نسبت به اهمیت موضوع فرهنگ ترافیکی و الزامات آموزشی آن در مدارس از دبستان تا ادوار متوسطه اهتمام لازم را به عمل آورند تا در آینده از ترافیک روان و بدون تصادفات و تلفات رانندگی برخوردار باشیم.

انتهای پیام/ س

ضرورت آموزش دانستنی‌های ترافیکی در مدارس