یکسال بعد از واردات مگان، مونتاژ مهمترین رقیبش، یعنی نسل اول مزدا ۳، در گروه بهمن آغاز شد.
در آن سالها هرکسی که اولینبار پشت فرمان این ژاپنی قرار میگرفت، شیفته سواری اسپرت، جعبهدنده هوشمند و پیشرانه خوشنفسش میشد. ضمن اینکه صندلیهایش راحت و عایقبندی کابینش نیز عالی بود. البته مواردی همچون ارتفاع نامناسب سیستم تعلیق و دو نفره بودن ردیف عقب، که رنگ تیره صندلیها نیز آنرا کوچکتر از حد واقعیاش نشان میداد، از ایرادات معروف مزدا ۳ است.
این خودرو تا سال ۱۳۸۹ در سه تیپ مختلف تحویل مشتریان میشد که تیپ ۱ آن فاقد روکش چرم (فرمان، دنده و صندلیها) بود، سیستم پخش کاست و سیدی داشت و از گرمکن صندلیهای جلو و سانروف نیز در آن خبری نبود.
همچنین سنسور باران و اتولایت نیز تنها در تیپ ۳ قرار داشت. البته تیپ ۳ چندین تفاوت ظاهری نیز با دو تیپ دیگرش دارد مانند مهشکنهای مستطیلی، سپر و جلوپنجره اسپرت (دو خط)، شبرنگهای اطراف سپر، رکابهای متفاوت و اسپویلر صندوق عقب.
مزدا ۳ خودرو جانسختی است و علاقهای به نشاندادن ایراداتش ندارد! و به همین دلیل نیز در خریداری آن باید حساسیت و دقت بالایی داشت.

آخرین قیمت خودرو را
اینجا مشاهده کنید.
انتهای پیام/