نوسازی خط کشی معابر شهر کرمان

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان،  علی زنگی آبادی مدیرعامل سازمان حمل و نقل و ترافیک شهرداری کرمان، با بیان این که خط کشی معابر به شکل طولی در طول خیابان و به شکل عرضی در گذرگاه‌های عابر پیاده در حال انجام است، گفت: خط کشی معابر دو نوبت در سال انجام می‌شود.

وی گفت: نوبت اول خط‌کشی در آستانه‌ی بازگشایی مدارس در ماه‌های مرداد و شهریور انجام می‌شود و نوبت دوم از بهمن ماه شروع شده و تا پایان اردیبهشت ماه ادامه دارد.

مدیرعامل سازمان حمل و نقل و ترافیک شهرداری کرمان، اظهارکرد: با توجه به ضرورت، سرعت گیر‌ها نیز هر دو یا سه ماه یک بار خط کشی شده و با نصب گل میخ مشخص می‌شوند.

زنگی آبادی با اشاره به اینکه نوع آسفالت و زیر سازی آن در ماندگاری خط کشی معابر تاثیر زیادی دارد؛ گفت: ریختن شن و نمک برای یخ‌زدایی معابر در زمستان باعث می‌شود رنگ خط کشی از بین برود.

زنگی آبادی از صرف چهارمیلیارد هزینه برای خط کشی معابر در سال جدید خبر داد و گفت: این میزان هزینه نسبت به سال گذشته چهار برابر شده است.

مدیر عامل سازمان حمل و نقل و ترافیک شهرداری کرمان همچنین افزود: ورودی‌های شهر کرمان از جمله ورودی جاده جوپار، جاده زرند و ورودی جاده ماهان خط کشی شده و علاوه برآن به منظور ایجاد گذرگاه ایمن، محل تقاطع‌ها نیز خط کشی شده اند.

وی همچنین از اصلاح هندسی در سه راهی سیلو، ورودی جاده ماهان، سه راهی گلدشت و شیخ احمد کافی جنوبی خبر داد و گفت: طرح اصلاح هندسی و طرح ترافیکی آن از سوی سازمان حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهیه و به کارگروه ترافیک شهرداری کرمان اعلام شده است.

زنگی آبادی با بیان این که انجام اقدامات ترافیکی در هر خیابان مستلزم تایید طرح در کارگروه ترافیک شهرداری است؛ افزود: کارشناسان این کارگروه بعد از بررسی و جمع‌بندی، طرح مذکور را به کارگروه ترافیک استان ارجاع می‌دهند و در آنجا در مورد اجرای نهایی طرح نظر داده می‌شود.

وی تصریح کرد: در نهایت طرح تایید شده، توسط سازمان حمل و نقل و ترافیک شهرداری کرمان اجرا می‌شود.

انتهای پیام/ی

خط کشی ورودی های شهر کرمان