رسیدگی اورژانس اجتماعی بندرعباس به ۲۴۸ مورد تماس

افسانه پورمحمود معاون بهزیستی شهرستان بندرعباس در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از بندرعباس، گفت: ازابتدای سال تا کنون واحد اورژانس اجتماعی بندرعباس به ۲۴۸ مورد تماس در زمینه آسیب‌های اجتماعی رسیدگی کرده است.
وی افزود: از ۲۴۸ مورد تماس به اورژانس اجتماعی ۱۵۸ مورد خانم و ۹۰ مورد مرد بودند.
معاون بهزیستی شهرستان بندرعباس گفت: مهم‌ترین هدف پایگاه‌های اورژانس اجتماعی تسهیل در معرفی و ارائه خدمات اجتماعی به گروه‌های هدف و در دسترس قرار دادن امکانات و خدمات به آن‌ها در کوتاه‌ترین زمان و به بهترین شکل برای کاهش آسیب‌های اجتماعی است.
افسانه پورمحمودافزود:موضوعات مداخله‌ای اورژانس اجتماعی شامل کودک آزاری، همسر آزاری، سالمند آزاری، والد آزاری، خودکشی، فرار از منزل، بیماران مزمن روانی، دختران و پسران در معرض آسیب و گروه مبتلا به اختلالات جنسیتی و تنش‌های خانوادگی است.
وی بااشاره به آغاز فعالیت خط اورژانس‌های اجتماعی با شماره سه رقمی (خط ١٢٣) از سال ۱۳۸۳ در بندرعباس افزود: هرمزگان ۱۰ خط اورژانس اجتماعی فعال دارد و شهرستان‌های سیریک و بشاگرد فاقد اوژانس اجتماعی هستند.
معاون بهزیستی شهرستان بندرعباس گفت: در حال حاضر دوازده دستگاه خودروی خدمات سیار اورژانس اجتماعی در استان مشغول به فعالیت هستند که سه دستگاه خودروی سیار در بندرعباس فعالیت دارند.
افسانه پورمحمودافزود: اقدامات اجرایی خط اورژانس اجتماعی شامل پذیرش، خدمات تخصصی، ترخیص و پیگیری پس از ترخیص است.
وی گفت:تخصصی بودن، به موقع بودن و در دسترس بودن مهم‌ترین خصوصیت اورژانس‌های اجتماعی است.
کارشناسان و مددکاران اجتماعی اورژانس اجتماعی با شماره سه رقمی (خط ١٢٣) به صورت شبانه روزی پاسخگوی انواع تماس‌ها مبنی بر گزارش‌های مربوط به اورژانس اجتماعی همچون کودک آزاری، همسر آزاری و سایر موارد مرتبط با آسیب‌های اجتماعی هستند و رایگان به گروه‌های هدف خدمت رسانی می‌کند.
انتهای پیام/ر

خدمت رسانی اورژانس اجتماعی به گروه‌های هدف