دبیر کمیته پژوهشی موسسه آموزش عالی وحدت تربت جام عامل مولد تحقیق و پژوهش در بین دانشجویان و دانش آموزان را استفاده از فضای مجازی دانست.

به گزارش
گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از
مشهد، کوهی دبیر کمیته پژوهشی موسسه آموزش عالی وحدت تربت جام در مراسم اختتامیه هفته پژوهش گفت: برنامههای هفته
پژوهش با استقبال خوب دانشجویان و دانش آموزان تربت جام، تایباد، فریمان، باخرز و مشهد برگزار شد که هدف از این مسابقات و برنامهها رشد و تعالی منطقه بود.
کوهی افزود: یکی از چالشهای بزرگ پیش روی ما بحث فضای مجازی است، اما فضای مجازی دو بعدی است؛ فرصتی برای تهدید بزرگ و عامل مولد برای تولید محتوا یک دانش آموز یا
دانشجو میتواند با استفاده از همین فضای مجازی کارهای خلاقانه زیادی از جمله برنامه نویسی، استارت آپ و ... تولید کند.
وی تاکید کرد: جوانان ما نباید مصرف کننده باشند بلکه باید با استفاده از استعدادهای خود به تولید محتواهای پژوهشی خلاقانهای دست پیدا کنند.
دبیر کمیته پژوهشی موسسه آموزش عالی وحدت اظهار کرد: یکی از آسیبهای کارهای پژوهشی در جامعه این است که دانشجویان و دانش آموزان از شرکت در کارهای گروهی پرهیز میکنند و در همین دوره هم بیشترین شرکت کنندگان در مسابقات انفرادی حضور داشتند که این آسیب باید با تدبیر آموزش و پرورش و دانشگاهها به حداقل برسد.
احسان کوهی در ادامه نتایج مسابقات را اعلام کرد و گفت: در مسابقه سازه پل ماکارونی به شیوه سبک هنرستان فاطمه معصومه فریمان از شهرستان تایباد به عنوان تیم اول هنرستان مهدیزاده تربت جام و رهروان زینب فریمان به عنوان تیم دوم انتخاب شدند.
وی تصریح کرد: به کلیه شرکت کنندگان اطلاع رسانی شد که مسابقه بعدی پل ماکارونی در دو گرایش پل ماکارونی سبک و سنگین در دو دهانه متفاوت، مورخ ۱۸ بهمن ماه سال جاری (مناسبت دهه فجر انقلاب اسلامی) در موسسه آموزش عالی وحدت تربت جام در همین مکان برگزار خواهد شد و کاملا ساخت سازههای ماکارونی باید منطبق با موارد آیین نامه مندرج در سایت و کانال موسسه آموزش عالی وحدت باشد و در صورت مغایرت پل ماکارونی ساخته شده با آیین نامه اجرایی، از دوره مسابقات حذف خواهد شد.
همچنین ریاست آموزش و پرورش تربت جام در ادامه مراسم بیان کرد: مطالعه و تحقیق موجب روشنگری، رشد و تعالی و مانع بسیاری از پشیمانیها است.
غلامرضا بهرامپور افزود: مدیران و دانش آموزان باید رویکرد انتقادی را در دانش آموزان پرورش دهند و در امر تدریس و یادگیری به دانش آموزان فرصت ابراز نظر بدهند.
انتهای پیام/س، ج
مدیران و دانش آموزان باید رویکرد انتقادی را در دانش آموزان پرورش دهند