اقدامی نوآورانه به منظور کاهش ترس دانش آموزان در مدرسه

اقدامی نوآورانه به منظور کاهش ترس دانش آموزان در مدرسهبه گزارشگروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان،  فرهاد کریمی رئیس پژوهشگاه مطالعات آموزش و پرورش، با اشاره به طرح جدید آموزش و پرورش برای راه‌اندازی اتاق اسباب بازی در دبستان‌ها اظهار کرد: بازی یکی از روش‌های تربیت است. اگر به روش و منش مربیان بزرگ، چون مونتسوری و پیاژه نیز توجه کنیم در می‌یابیم که روی بازی و نقش آن در یادگیری بسیار تاکید می‌کنند.

وی افزود: باید ظرفیتی را برای بازی‌های خلاقانه و تعامل‌های آزاد بدون جبر برای دانش آموزان فراهم کنیم.

رئیس پژوهشگاه مطالعات آموزش و پرورش با بیان اینکه در سند تحول بنیادین آموزش و پرورش، در برنامه درسی مدارس یک برنامه درسی نیمه تجویزی اختیاری در نظر گرفته شده است تا بخشی از ساعات برنامه درسی با استفاده از امکاناتی که آموزش و پرورش دارد به فعالیت‌های اثربخش یادگیرانه اختصاص یابد.


بیشتر بخوانید:آیا حقوق فرهنگیان افزایش خواهد یافت؟


کریمی افزود: ابتکار اختصاص ساعت اسباب بازی در برنامه درسی بویژه در دوره ابتدایی و پایه‌های اول تا سوم ابتکار بسیار خوبی است. دانش روانشناسی در اختیار قرار دادن ساعت بازی را برای بچه‌ها تایید می‌کند. بیشترین میزان یادگیری مبتنی بر فعالیت‌های خلاقانه و ابتکاری اتفاق می‌افتد که بازی هم یکی از همین روش‌های نوآورانه محسوب می‌شود.

وی با اشاره به اینکه دایر کردن اتاق بازی نیز ظرفیت بسیار مناسبی است و ظرفیت عملیاتی خوبی را فراهم می‌کند تا نشاط و شادابی و کاهش ترس کودکان از مدرسه رخ دهد اظهار کرد: برخی کلاس اولی‌ها از مدرسه وحشت دارند و به سختی از والدینشان جدا می‌شوند تا به مدرسه بروند. این برنامه کمک می‌کند تا مدارس را به محیطی شاداب تبدیل کنیم و آموزش عمق بیشتری بیابد.

منبع: ایسنا

انتهای پیام/

کاهش ترس از مدرسه با ایجاد اتاق اسباب بازی در دبستان‌ها