تهیه کننده سینما در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان:
مخاطب شناسی اصولی در سینما وجود ندارد/ بیشتر برنامه ریزی ها بر اساس حدسیات پیش می روند

سیاوش حقیقی تهیه کننده سینما در خصوص وضعیت مخاطب شناسی فیلمسازان طی چند سال اخیر به خبرنگار حوزه سینما گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ گفت: بیشتر برنامه ریزی ها بر اساس تفکر آدم ها، حدسیات و عینیات پیش می رود. این گونه می شود که می‌گوییم ما بهترینیم و هر اثری را از زمان فیلمنامه تا انتهای تولید بهترین می دانیم!

 وی افزود: به عنوان مثال فیلمنامه نویس زمانی که می خواهد متنش را به تهیه کننده بدهد، اثرش را بهترین می داند. تهیه کننده هم فقط بر اساس مطالعه فیلمنامه و حدسیات و عینیات تخمین فروش را می زند. در این راستا به بحث مخاطب شناسی توجه نمی شود، در نتیجه با خروجی خوب و پایداری روبرو نیستیم.

این تهیه کننده سینما اضافه کرد: البته با وجود همه این رویدادها هیچ اتفاقی نمی افتد و همین روند مشکل دار ادامه دارد. حتی مخاطب را هم تفکیک نمی کنند و نمی گویند نیاز اصلی اش چیست!

 حقیقی در پایان خاطر نشان کرد: سینمای دنیا به دنبال پیدا کردن معضل، ارائه راهکار و رفع مشکل است و با مخاطب شناسی صحیح روی بخش ناخوداگاه ذهن آدم ها برای جذب هرچه بیشتر آن ها تاثیر می گذارند؛ البته همه اینها در قالب تولید فیلم هایی با کیفیت، جذاب و متنوع اتفاق می افتد. اما در ایران اینگونه پیش نمی رود و کمتر کسی به دنبال تولید اثری ماندگار و تاثیرگذار می رود که به علت عدم مخاطب شناسی صحیح است.

انتهای پیام/