حکیم زاده در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان؛
ارزشیابی توصیفی دانش آموزان ابتدایی آسیب شناسی می‌شود

ارزشیابی توصیفی دانش آموزان ابتدایی آسیب شناسی می‌شودرضوان حکیم زاده معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش درگفت‌وگو با خبرنگار حوزه آموزش و پرورش گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ در خصوص تاثیر ارزشیابی توصیفی بر روند آموزش دانش آموزان اظهار کرد: یکی از دلایل بهره گیری از این طرح کاهش استرس در دانش آموزان و افزایش بازده کاری است.

وی ادامه داد: ارزشیابی توصیفی در تکرار پایه دانش آموزان تاثیر نفی نداشته و علت چنین تصوراتی عینی بودن نتیجه در نظام نمره‌ای است در حالی که نظام توصیفی با عدد دانش آموزان را ارزیابی نمی‌کند.

معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش گفت: یکی از برنامه‌های مصوب سال 96 آسیب شناسی و اصلاح ارزشیابی توصیفی است و یکی از دلایل مشکلات موجود این طرح تدریجی عمل نکردن آن بوده است.

حکیم زاده افزود: این طرح ابتدا باید با شیب ملایم اجرایی می‌شد تا نقاط ضعف و قوت شناسایی  و بعد از این مرحله  در سطح وسیع به کار گرفته شود.

وی با اشاره به اینکه دیدار‌هایی با معلمان داشته و بازخورد‌های حاصل از طرح را مورد توجه داریم، اظهار کرد: علاوه بر معلمان، مطالبات خانواده‌ها نیز مورد بررسی قرار گرفته و در قالب برنامه‌های تخصصی و علمی آسیب‌ها و نیاز‌های این طرح مورد توجه قرار می‌گیرد.

معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش یادآور شد: این طرح باید آسیب شناسی ملی شود و پژوهش‌های آن را شناسایی کردیم که از این طریق با پایه علمی خوبی کار را پیش می‌بریم.

انتهای پیام/