معاون آموزشی دانشگاه علوم پزشکی شیراز از طراحی درس "خلاقیت، نوآوری و تجاری سازی" برای دانشجویان این دانشگاه خبر داد.

به گزارش
گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از
شیراز؛ دکتر محمود نجابت معاون آموزشی دانشگاه علوم پزشکی شیراز با اشاره به تجربه این دانشگاه در زمینه طراحی درس خلاقیت، نوآوری و تجاری سازی، گفت: این درس شامل نیم واحد تئوری و نیم واحد عملی است و استادان نیز آمادگی تدریس آن را پیدا كردهاند.
وی افزود: این تصمیم در شورای تحول در آموزش دانشگاه علوم پزشكی شیراز مورد بحث و بررسی قرار گرفت و تمام دانشكده های مستقر در دانشگاه علوم پزشكی شیراز و سپس در منطقه پنج آمایش وزارت بهداشت شامل دانشگاهها و دانشكدههای علوم پزشكی شیراز، بندرعباس، بوشهر، یاسوج، فسا، جهرم لارستان و گراش گنجانده می شود.
دکتر محمود نجابت ادامه داد: از نیازمندیهای حركت به سمت دانشگاههای نسل سوم، آشنایی استادان و دانشجویان با مفاهیم موردنیاز در این دانشگاه از جمله خلاقیت، نوآوری، ابتكار و حل مساله است.
معاون آموزشی دانشگاه علوم پزشكی اظهار کرد: دانشجویان ما در دانشگاههای سنتی تنها آموزش میبینند و در نهایت در قالب امتحان و آزمون به پرسش ها پاسخ میدهند، در صورتی كه لازم است طوری اقدام كنیم كه دانشگاه ها از این حالت خارج شوند و به دنبال تولید نوآوری، خلاقیت، كارآفرینی و ابتكار و همچنین تربیت دانشجوی توانمند و كارآفرین باشند.
دکتر نجابت اضافه کرد: دانشكده علوم و فناوری نوین پزشكی در شیراز نیز به عنوان مدل پایلوت دانشگاه نسل سوم تعیین شده است و افزوده شدن دانشكده علوم پزشكی فسا در آینده احتمالا به این سمت و سو، در دست بررسی است.
او بر ضرورت توسعه علوم بین رشتهای تاكید كرد و گفت: یكی از ماموریت هایی كه به دانشجویان دانشگاه علوم پزشكی شیراز دادهاند، توسعه علوم بین رشتهای است كه این مساله مهم با همكاری دانشگاه علوم پزشكی شیراز و دیگر مراكز علمی در دست طراحی است و در این راستا، دو رشته جامع شناسی سلامت و پرستاری معنوی با گرایش مراقبت معنوی را برای تایید به وزارت بهداشت فرستادهایم.
معاون آموزشی دانشگاه در معرفی دانشگاه های نسل سومی، گفت: برای چرخاندن و اداره كردن دانشگاههای سنتی هزینههای زیادی باید متقبل شد؛ پس باید به دنبال راههایی بود كه دانشگاهها بتوانند روی پای خود بایستند و با استفاده از ظرفیتهای دانشجویان و تربیت دانشجویان خود بتوانند بدون نیاز به دولت با همكاری بخش خصوصی، از ظرفیتهای موجود خلق ثروت كنند.
دکتر نجابت یادآور شد: لازم است در مقام آموزش و هم در مقام پژوهش و به ویژه جهت دهی به پایاننامهها و پژوهشهای دانشگاه، به سمتی برویم كه دانشگاهها به جای اینکه كه باری بر روی دولت ها باشند، بتوانند یاریگر و كمككننده باشند.
انتهای پیام/ن