اصفهان؛
الکترونیکی بودن 90 درصد خدمات ثبتی در اصفهان

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان ،مدیرکل ثبت اسناد و املاک استان اصفهان گفت: با حذف دفاتر املاک در ادارات ثبت سازمان ثبت اسناد و املاک کل کشور، علاوه بر بی‌نیاز شدن از ثبت اطلاعات به صورت فیزیکی و آزادسازی نیروی انسانی و استفاده از آن در بخش‌های دیگر، مشخصات مالکیت به صورت الکترونیکی در بانک‌های اطلاعاتی ثبت می‌شود و این امر باعث سهولت و تسریع در خدمت رسانی خواهد شد.

علی بهبهانی در ادامه به تشریح برخی از مفاد قانون حدنگار که از ابتدای سال جاری در کشورعملیاتی شده است پرداخت و گفت: بر اساس این قانون سایر سازمان‌های مرتبط مکلف شده‌اند تا با ادارات ثبت به منظور تکمیل بانک جامع املاک و کاداستر تعامل و همکاری نمایند.

وی نحوه تبدیل سند دفترچه‌ای یا منگوله‌دار به تک برگ را بسیار آسان دانست و گفت: دارندگان سند دفترچه‌ای با مراجعه به نزدیک‌ترین دفترخانه اسناد رسمی درخواست خود مبنی بر تعویض سند را ارائه و پس از انجام مراحل اداری آن بدون نیاز به اداره ثبت از طریق پست سند خود را دریافت می‌کنند.

بهبهانی از صدور پاسخ استعلام ثبتی زیر 2 روز در استان اصفهان ابراز خرسندی کرد و گفت: مدت زمان متوسط پاسخ استعلام در کشور 78 درصد است در حالی که این رقم در استان اصفهان 92 درصد است .



انتهای پیام/م