برنامه استراتژیک لازمه صادرات محصولات به روسیه است
برنامه استراتژیک لازمه صادرات محصولات به روسیه استبه گزارش خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، قدیر قیافه نائب رئیس اتاق ایران و روسیه در نشست خبری ایران و روسیه اظهار داشت: سال گذشته یک هیئت بزرگ روس برای اولین بار در قالب کمیسیون مشترک به ایران آمد که در پس جلسات گذاشته شده همواره در گسترش روز به روز ارتباطات و تعاملات تاکید داشتند اما متاسفانه با نگاه به میزان مبادلات شاهد کاهش آن از یک میلیارد و 600 میلیون دلار به یک میلیارد و 200 الی 300 میلیون دلار هستیم که این امر بیانگر کاهش سهم صادرات ما به روسیه است.

وی افزود: درواقع زمانی که بحث قیمت‌ها و تعرفه‌ها مطرح بود برخی صادر کنندگان از طریق آذربایجان به صادرات کالای خود پرداختند تا بتوانند با رقبا به رقابت بپردازند و از طرفی برای صادرات به روسیه برنامه استراتژیک بلند مدت داریم زیرا روس‌ها به دنبال شرکایی هستند که بتوانند با آنها قرار دادهای بلند مدت ببندند.

نائب رئیس اتاق ایران و روسیه بیان کرد: درواقع مشکل اول کشور ما بحث ظرفیت‌های صادراتی است به طوری که اگر تصمیم به صادرات در حوزه صیفی جات و محصولات گلخانه‌ای بگیریم افزایش قیمت‌ها اولین اتفاقی است که رخ می‌دهد و از طرفی لازم به ذکر است که تعرفه تمام کشورها به استثنای کشورهای توسعه یافته یکسان است.

وی تصریح کرد: درواقع موضوع اساسی در صادرات روسیه بحث قیمت گذاری و نظام ارزش گذاری گمرک روسیه است که برای محصولات مختلف قیمت گذاری کرده‌اند.

 برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.

انتهای پیام/