عدم تاثیر تکرار اطلاعات در یادگیری بیماران اوتیسمی
به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان، دانشمندان دانشگاه‌ کارنگی‌ ملون و دانشگاه پیتزبورگ با بررسی گروهی از بیماران مبتلا به اوتیسم دریافتند این افراد گاهی رفتار یا مهارت جدید را فقط در موقعیت خاص یاد می‌گیرند اما در انتقال‌ آن مهارت یا اطلاعات یاد گرفته‌ شده به یک موقعیت جدید مشکل دارند.

به طور مثال، می‌توان با نشان دادن تصویر یک سگ و تکرارکردن واژه سگ بارها و بارها ماهیت این حیوان را به کودکان اوتیسمی آموزش داد اما زمانی که آنها یاد می‌گیرند که گربه چه نوع حیوانی است یا سگی از نوع دیگر به آنها نشان داده می‌شود، دانش قبلی خود از سگ را انتقال نمی‌دهند و باید اطلاعات جدید دوباره به آنها آموزش داده شود.

این یافته‌ها رویکردهای آموزشی کنونی که بر تکرار تمرکز دارند، را با چالش مواجه می‌سازد و دارای مفاهیم مهمی برای آموزش‌ دادن افراد مبتلا به اوتیسم است.

منبع: مهر
برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرام باشگاه خبرنگاران جوان اینجا را کلیک کنید.
انتهای پیام/