توجه ویژه به عملکرد تخصصی معلمان در مقطع ابتدایی
محمد دیمه‌ور معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش‌و‌پرورش در گفتگو با خبرنگار   حوزه آموزش و پرورش گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان  گفت: در خصوص عملکرد تخصصی معلمان در این مقطع گفت: در دوره پنجم و ششم ابتدایی دروس با محتوای نیمه تخصصی ارائه می‌گردد و همچنین دانش‌اموزان هنگام تغییر مقطع تحصیلی با افزایش تعداد معلم از یک به حدود 12 معلم مواجه می‌شوند که انطباق با شرایط برای آنها مشکل خواهد بود، در نتیجه با اجرای طرح‌های آزمایشی تصمیم بر سه معلمی شدن مدارس ابتدایی اجرایی شد.

وی در ادامه ضمن اشاره به حضور معلمان در دروس مختلف مانند دروس پایه به علوم‌انسانی و یک معلم به صورت تخصصی در درس تربیت‌بدنی تصریح کرد: با اجرای این روند، یادگیری با بازده بالاتری انجام می‌شود.

دیمه‌ور از دیگر اثرات مثبت سه معلمی‌شدن مدارس به خلاقیت برخی معلمان در برگزاری کلاس‌ها اشاره کرد و تصریح کرد:اجرای آزمایشی طرح با نتایج مثبتی همراه است و سعی بر این است تا در سال تحصیلی جدید سه معلمی‌شدن مدارس به صورت سراسری اما نه به صورت اجباری اجرایی خواهد شد و با توجه به نیروی‌انسانی و فضای آموزشی مناسب امکان پیاده‌سازی طرح میسر است و در همین راستا دستورالعمل‌هایی به مراکز استان‌ها برای اجرایی‌شدن موضوع فرستاده شده است.

 توانمندسازی نیروی انسانی شدت می‌گیرد
معاون آموزشی ابتدایی از مهم‌ترین برنامه‌ها در سال تحصیلی جدید را توانمند‌سازی نیروی‌انسانی  و ارتقای کیفیت فرآیندهای مدیریتی به طور فراگیر در مدارس ابتدایی کشور خبر داد و گفت: توسعه کیفیت بخشی به مدارس چند پایه هم در دستور کار قرار دارد و به زودی معلم راهنما در مدارس روستایی و به ویژه برای توسعه مدارس در مناطق عشایری و کم‌بهره به کار گرفته می‌شود.

دیمه‌ور همچنین به ایجاد شورای ویژه‌ای به نام شورای  بهبود ارتقای شاخص‌های مناطق محروم اشاره داشت و خاطرنشان کرد: این شورا فعلاً در سیستان و بلوچستان، هرمزگان و آذربایجان غربی برای توسعه عدالت آموزشی با همکاری سایر نهادهای وابسته ایجاد شده است.


انتهای پیام/