قم؛
فاینانس، مشکل گشای متروی قم

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جواناز قم؛عباس ذاکریان احیای قطار درون شهری قم را راه‌اندازی قطار سریع السیر تهران- قم- اصفهان دانست که وجود ایستگاه در داخل شهر یک مزیت برای استفاده‌کنندگان محسوب می‌شود.


ویافزود: احداث این خط می‌تواند به صورت زیرزمینی باشد و محل ایستگاه نیز تغییری نکندو قسمت رویی این طرح می‌تواند به‌عنوان فضای سبز مورد استفاده مردم قرار گیرد.

وی گفت
:استفاده از قطار درون‌شهری باید به گونه‌ای باشد که مزاحمتی برای مردم ایجاد نشود.

سخنگوی شورای شهر قم با اشاره به اینکه ؛ با احداث زیر زمینی آن تنها یک هزینه تونل به ما افزوده می‌شود که در دراز مدت به نفع است و می‌توان فضای بالایی آن را به عنوان خیابان‌های محلی مورد استفاده قرار داد.

وی افزود : پروژه مترو یک ابر پروژه است که پیشرفت آن با تأمین منابع به صورت قطره چکانی به نتیجه نمی‌رسدو بحث فاینانس مسئله‌ای است که به دنبال آن هستیم و در صورت تحقق آن می‌توان در مدت زمان کوتاه‌تری به بهره‌برداری از این پروژه دست پیدا کرد.

انتهای پیام/س