هروی گفت: کمیته آموزش عالی مجلس در تلاش است ضمن همکاری همه جانبه با وزارت علوم عزم خود را برای از بین بردن تفکر غلط مدرکگرایی جزم نماید.

دکتر جواد هروی رییس کمیته آموزش عالی مجلس در گفتگو با
خبرنگار دانشگاهی باشگاه خبرنگاران اظهار داشت: کمیته آموزش عالی مجلس در تلاش است در یک طرح جامع زمینههای تداوم مدرک گرایی و کمیگرایی علم را ریشهکن نماید، البته این اقدام بزرگ نیازمند همکاری همه جانبه دولت به خصوص وزارت علوم است.
وی گفت: مباحث مرتبط با آموزش عالی متاثر از مدرک گرایی و آموزشهای تک بعدی شده است و لذا این آفت هر چه سریعتر باید از دامان علم و فناوری کشور برچیده شود.
وی با بیان اینکه مدرک گرایی باعث شده است که دانشگاههای کشور در نسل اول متوقف شوند خاطر نشان کرد: دانشگاههای نسل اول آموزش محورند و این در حالی است که در جهان دانشگاههای نسل سوم یعنی کارآفرینی چندمین سال فعالیت خود را جشن گرفتهاند.
وی افزود: لذا مهمترین مانع بر سر ایجاد دانشگاههای نسل سوم همین مدرک گرایی است که به شدت موجب بیکاری فارغالتحصیلان در مقاطع تحصیلات تکمیلی نیز گشته است و اکنون به عنوان عاملی در کاهش افت علمی کشور نیز قلمداد شده است.
وی یادآور شد: پرداختن به پژوهش و آموزشهای مهارتی که متناسب با تقاضای بازار کار است زمینه مدرک گرایی را در یک بازه زمانی مشخص کاهش خواهد داد.
انتهای پیام/