رئیس کمیته آموزش عالی مجلس:
ریشه مدرک گرایی و پایان نامه فروشی باید خشکانده شود/وزارت علوم تبری از مدرک گرایی را اجرایی کند
دکتر جواد هروی رئیس کمیته آموزش عالی مجلس در گفتگو با خبرنگار دانشگاهی باشگاه خبرنگاران اظهار داشت: مدرک گرایی یکی از تبعات فعالیت‌های کمی در حوزه آموزش عالی است که در سالهای اخیر به فارغ‌التحصیلی حجم  زیادی از افراد منجر شده است و در صورتیکه هیچ نیاز سنجی بین رشته‌های دانشگاهی و ضروریات جامعه وجود ندارد.

وی با بیان اینکه در سالهای اخیر به شاخص‌های پژوهشی توجهی نشده است، خاطر نشان کرد: هدف وزارت علوم باید تبری از مدرک گرایی باشد و بحث فراموش شده آمایش سرزمین نیز از این بی‌عدالتی بسیار آسیب دیده است.

وی تصریح کرد: اگر آمایش سرزمین که سالها پیش تصویب شده بود عملی می‌شد اکنون با این حجم از فارغ‌التحصیلان بیکار در مقاطع کارشناسی ارشد و دکتری مواجه نبودیم.

انتهای پیام/