در پي اجراي ماده 161 برنامه پنجم و حذف تخفيفهاي شركتهاي هواپيمايي، همچنين آزادسازي نرخ بليطها، منتظر تعادل قيمتها و شفافسازي بازار و عرضه و تقاضا هستيم که به محض اجراي كامل قانون پيگيريهاي لازم را جهت تشويق ايرلاينها براي افزايش پروازها انجام خواهيم داد.

به گزارش
خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران، حمیدرضا سیدی مدیرکل فرودگاههای استان فارس با بیان اینکه فرودگاه شيراز از لحاظ جابجايي مسافر و تعداد پرواز و همچنين بار سومين فرودگاه كشور است، گفت: این فرودگاه با توسعههاي جديد، آمادگي پذيرش روزانه حدود 150 تا 200 پرواز را دارا است و متناسب با اهداف چشمانداز 1404 که قرار است ناوگان هوايي كشور به حدود 500 فروند برسد، جايگاه شيراز براي پايگاه شدن حدود 50 فروند هواپيما تعريف و مهيا میشود.
وی ادامه داد: با توجه به مشكلات شركتهاي هواپيمايي و عدم امكان افزايش پروازها، با پيگيريهاي مستمري كه طي چند ماه گذشته از طريق مقامات استان، نمانيدگان مجلس شوراي اسلامي و سرمايهگذاران بخش خصوصي و شبهدولتي (شهرداريها، منطقه ويژه اقتصادي، اتاق بازرگاني و...) داشتيم، تأسيس يك شركت هواپيمايي در استان فارس با محوريت مركز استان پيگيري و در حال طي مراحل ثبت و اقدامات اجرايي و اخذ مجوزهاي قانوني است، كه اميدواريم با حمايت مقامات سياسي و اقتصادي كشور و استان اين آرزو و ضرورت استان فارس با برند پايتخت فرهنگي و تمدن كهن پارس هرچه سريعتر عملياتي شود.
سیدی در ادامه به منابع مالي پروژههاي فرودگاه شیراز اشاره کرد و گفت: در حال حاضر بيش از 50 ميليارد تومان پروژه در دست اجرا و تكميل داريم که از سه محل شركت فرودگاههاي كشور، سرمايهگذاري بخش خصوصي و حدود 3 تا 4 ميليارد تومان هم از اعتبارات ملي (در صورت تخصيص) تامین اعتبار میکنیم.
مدیرکل فرودگاههای استان فارس درباره حمایت از ایرلاینها اظهار داشت: در پي اجراي ماده 161 برنامه پنجم و حذف تخفيفهاي شركتهاي هواپيمايي، همچنين آزادسازي نرخ بليطها، منتظر تعادل قيمتها و شفافسازي بازار و عرضه و تقاضا هستيم که به محض اجراي كامل قانون پيگيريهاي لازم را جهت تشويق ايرلاينها براي افزايش پروازها انجام خواهيم داد.
انتهای پیام/