اضافه شدن یک درس در رابطه با پژوهش به دروس دانش‌آموزی
به گزارش گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران، علی زرافشانف معاونت آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش در مراسم اختتامیه دومین جشنواره دانش‌آموزی زیست فناوری با بیان اینکه امیدواریم با حمایت مسئولین پیشرفت‌های بیشتری در عرصه زیست فناوری در مقطع دانش‌آموزی داشته باشیم گفت: در رویکرد جدید آموزش و پرورش دانش‌آموزان از یک موقعیت ممتازی برخوردارند و در کانون یاددهی و یادگیری قرار دارند که البته با حفظ مرجعیت معلمان است.

زرافشان ادامه داد: این موضوع مبتنی بر دستاوردهای فلسفه تعلیم و تربیت جمهوری اسلامی ایران است که در این فلسفه معتقد است دانش‌آموز در موقعیت ویژه‌ای قرار دارد.

معاونت آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش ادامه داد: اگر دانش‌آموزی قرار باشد
موقعیت‌شناسی کند و برای خودش طرح و برنامه برای بهبود موفقیت داشته باشد، این دانش‌آموز یک دانش‌آموز پژوهنده خواهد بود و معلمی که با این دانش‌آموز کار می‌کند باید برای اصلاح موقعیت دانش‌آموز برنامه داشته باشد و چنین معلمی هم یک معلم پژوهنده است.

وی تعامل مستمر معلم باید به شناخت وارتقای یادگیری را مهم خواند و اضافه کرد: با تحقق نکاتی که گفته شد در آینده می‌توانیم شاهد کسانی باشیم که عاملان یادیگری مادام‌العمر هستند و این دستاورد بسیار خوبی است و امیدواریم با این رویکرد و فضای جدید و بسیار مناسبی را داشته باشیم.

معاونت آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه 300 پژوهشگاه دانش‌آموزی در کشور وجود دارد، خاطرنشان کرد: برای سال تحصیلی 93-94 با فراخوانی که در استان‌های کشور داشتیم، درخواست 110 پژوهش‌‌‌سرای جدید امیدواریم بتوانیم مهر امسال بخش عمده‌ای را با ارزیابی‌هایی که انجام می‌شود به این مجموع اضافه کنیم.

وی اضافه کرد: در پژوهش‌سراها موفق شده‌ایم 8 پژوهش‌سرای خود را با حمایت معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری مجهز به آزمایشگاه نانوزیستی کنیم.

انتهای پیام/