ظهوری در گفتگو با باشگاه خبرنگاران:
اعتماد به "تعاونی‌ها" در روستا فرهنگ‌سازی شود
 الیاس ظهوری کارشناس اقتصاد روستایی در گفتگو با خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران به نقش‌ تعاونی‌ها در اقتصاد روستایی گفت: شرکت‌های تعاونی تولید روستایی یکی از مراحل پیشرفته تعاون هستند که در توسعه پایدار روستایی نقش بسزایی ایفا می‌کنند.

وی گفت: هدف از تأسیس شرکت‌های تعاونی روستایی تا توجه به بخش کشاورزی به عنوان بخش حیاتی اقتصاد روستایی، حفظ منابع آب و خاک است.

ظهوری با بیان این‌که گسترش تعاونی‌ها در غالب شرکت بهترین روش گسترش تعاونی‌ها در روستاها است گفت: توسعه تعاونی‌ها در روستاهای کشور به دو صورت شرکت‌های تعاونی و اتحادیه‌های تعاونی است که با توجه به این‌که در روستاها سرمایه اولیه برای ایجاد تعاونی‌ها در غالب ملک و نیروی انسانی به خوبی وجود دارد، گسترش شرکت‌های تعاونی بهترین گام در جهت تقویت این نهاد مردمی اقتصادی است.

وی تأکید کرد: فراهم کردن حداکثر استفاده از منابع آب و خاک کشور ترویج شیوه‌های معیشت و کار گروهی، احیا اراضی بایر و افزایش درآمد کشاورزان و روستاییان از نتایج توجه به شرکت‌های تعاونی روستایی است.

این کارشناس با ذکر آماری از شرکت‌های تعاونی روستایی ادامه داد: در حال حاضر بیش از سه هزار شرکت‌ تعاونی روستایی در کشورفعال هستند که باید ظرفیت‌سازی و موانع ساختاری برای افزایش آن صورت گیرد. ظهوری خاطرنشان کرد: گسترش و اعتماد به تعاونی‌ها در روستائیان جذب فرهنگ‌سازی است که عدم توجه با فرهنگ‌سازی برای گسترش این نهادهای اقتصادی سبب در حاشیه قرار گرفتن فعالان اقتصادی عرضه روستایی می‌شود.

انتهای پیام/