فیلم سینمایی "استرداد" یک اثری متوسط با محتوای تاریخی تحریف شده است.

"جبار آذین" منتقد سینما، در گفتگو با خبرنگار حوزه سینما،
باشگاه خبرنگاران درخصوص فیلم سینمایی "استرداد" ساختهی "علی غفاری" گفت: درام تاریخی "استرداد" بخشی از تواناییهای "علی غفاری" را به عنوان کارگردان نشان داد و نشان داد این فیلمساز با شناخت بهتر سینما، افزایش آگاهیهای اجتماعی و تاریخی و تقویت قابلیتهای مسیر تجربه میتواند در جایگاهی شایسته درسکوی سینمای ایران بایستد.
وی افزود: "استرداد" با دستمایه قرار دادن یک واقعهی تاریخی که متاسفانه به حد کفایت درباره آن کار پژوهشی و تحقیق لازم صورت نگرفته، با استفاده از برخی قواعد ژانرهای سینمای جنایی و جاسوسی خواسته راوی جذب یک رخداد تاریخی باشد.
وی افزود: فیلمساز به خاطر ناآگاهی از تاریخ و مسلط نبودن به اصول و ساختار آثار تاریخی و جنایی به جزء بخش کوتاهی از آغاز فیلم به تصویرسازیهای خام دستانهی سوژههای جذاب فیلم پرداخته و به شکل سرهم بندی شده هم اثرش را به پایان برده است.
"آذین" اظهار داشت: "استرداد" فاقد انتخاب و چینش درست بازیگران، تحقیقات کافی تاریخی، بازیهای مقبول و به کارگیری مولفههای آثار جنایی و تاریخی است و هزینهی هنگفت هم نتوانتسه از آن یک اثر به اصطلاح فاخر بسازد.
وی در این باره خاطر نشان کرد: وجود این مسائل نشان میدهد که پول بدون شایستگیهای هنرمندانه نمیتواند کار هنری خلق کند و ماحصل آن هم هزینه و مخارج سنگین تولید فیلم متوسط با محتوای تاریخی تحریف شده است.
انتهای پیام/ اس