پاي انقلاب مصر به تورنتو هم كشيده شد
به گزارش باشگاه خبرنگاران  به نقل از ورايتي؛ احمد عبدالله بعد از موفقيت «ميكروفون» كه نگاهي پوچ‌گرا به طبقه‌ي فقير جامعه‌ي مصر در گير و دار انقلاب 2011 اين كشور دارد.


احتمال مي‌رود «كهنه و مندرس» يكي از معيارهاي سنجش سينماي مصر بعد از انقلاب شود.

ديالوگ‌هاي كوتاه و شرح‌هاي كم يكي از ويژگي‌هاي اصلي اين فيلم است. گفت‌وگوها بيشتر از دو جمله نيستند و بيشتر صحنه‌ها ديالوگي ندارند كه البته شجاعت را نشان مي‌دهد چون بينندگان نه تنها با حوادثي كه در فيلم پخش مي‌شود بيگانه هستند بلكه با مذهب و فرهنگ پيچيده‌ي مصر هم ناآشنا هستند.

«كهنه و مندرس» براي مخاطبي كه در درگيري‌هاي مصر حضور داشته‌اند، تاثيرگذار است.

احمد عبدالله صحنه‌هاي مستند اين فيلم را در درگيري‌هاي انقلاب و بعد از آن جمع‌آوري كرده است. اين تصاوير خام از بي‌رحمي‌ها و پيروزي، در كنار حقيقت‌هاي حوادث جاري كه قرن 21 بيان مي‌كند./ص