نگاه سنتي به "بازار هدف" همچنان وجود دارد
شرفي عضو اتاق بازرگاني شيراز در گفتگو با خبرنگار اقتصادي باشگاه خبرنگاران گفت: مذاكره كننده بايد از بازار هدف و جريان مذاكره آگاهي كافي داشته باشد.

وي افزود: شناسايي سليقه و علاقمندي بازار از جمله عوامل تاثيرگذار در نتيجه بخش بودن مذاكره است.

اين فعال اقتصادي ادامه داد: مذاكره كننده بايد نسبت به پروتكل هاي و اصطلاحات اقتصادي و تجاري نيز اشرافيت كامل داشته باشد.

شرفي اظهارداشت: حضور در نمايشگاه ها و سفرهاي تجاري نيز از ديگر عوامل موثر در يك مذاكره موفق است.

وي تصريح كرد: نگاه سنتي به بازار موجب مي‌شود تا فعالين اقتصادي از فضاي تجاري بين الملل فاصله داشته باشد.

شرفي خاطرنشان كرد: بهبود فضاي تجاري كشور نيازمند آشنايي با مباحث تجاري روز دنياست.

انتهاي پيام/