پرونده خبري/
نقش رسانه‌هاي غربي در انتخابات رياست‌جمهوري ايران
خبرنگار دانشگاه باشگاه خبرنگاران، با موضوع نقش رسانه‌ها در انتخابات ايران، گفت‌وگوهايي را با فعالان دانشجويي و اساتيد دانشگاهي کشور انجام داده، که در گزارش زير چکيده‌اي از اين گفت‌وگوها را مي‌خوانيد.



نيازي: لزوم وحدت و انسجام دروني رسانه‌ها و مسئولان در امر انتخابات
"عضو شوراي تبيين مواضع بسيج دانشجويي" گفت: مسئولان براي موفقيت در انجام وظايف خود در انتخابات رياست‌جمهوري به شدت نيازمند راهنمايي و همکاري‌هاي صميمانه با رسانه‌ها و مطبوعات هستند.

گودرزی: رسانه‌های داخلی با اطلاع‌رسانی دقیق مجال دروغ‌پردازی به بیگانگان ندهند

"معاون سیاسی بسیج دانشجویی" گفت: رسانه‌های داخلی با اطلاع‌رسانی دقیق و پوشش خبری سریع و همه جانبه، مجال دروغ‌پردازی و استفاده از خلاءهای خبری را از رسانه‌های بیگانه سلب کنند.

بقايي: رسانه حلقه ارتباط میان مردم و کاندیداها است
عضو جامعه اسلامی داشگاه تربیت دبیر شهید رجائی گفت: رسانه‌ها و مطبوعات داخلي بایستی به مثابه حلقه ارتباط میان مردم و نامزدهاي انتخاباتي باشند تا بدين طريق با آگاهي بخشي به مردم در انتخاب فرد اصلح نقش آفرینی کنند.

عليرضايي: برخورد رسانه‌های غربی عليه "انتخابات" دخالت در امور کشور است

يک استاد دانشگاه گفت: رسانه‌هاي داخلي بايد با اطلاع‌رسانی دقیق، تبلیغات منفی رسانه‌های غربی را خنثی و آگاهي‌هاي لازم را در خصوص انتخابات و برنامه‌هاي نامزدهاي رياست‌جمهوري به مردم ارائه دهند تا زمينه براي سوء‌استفاده دشمنان نظام فراهم نشود.

روستاآزاد: دشمن با تبليغات منفي خود عليه ايران خواهان استحاله نظام از دورن است
رئيس دانشگاه صنعتي شريف گفت: دشمن در برنامه‌‌ها و هجمه‌هاي تبليغاتي عليه ايران، خواهان استحاله نظام از درون است و در انتخابات رياست‌جمهوري خواستار روي کار آمدن کساني است که با اعتقادات و اهداف آنها سازگاري داشته باشد.

محمدي‌راد: ضرورت تثبيت نگاه قیاسی به دستاوردهاي نظام
مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه مازندران گفت: نباید به نظام نگاه تک بعدی و استقرایی داشته باشیم، بلکه بايد با یک رويکرد قیاسی، در جهت پيشرفت ايران اسلامي گام بر‌داريم.



جمدي: عملکرد رسانه‌ها در رونق بخشیدن به انتخابات موثر است
"دبير جامعه اسلامي دانشگاه صنعتي اصفهان"با بيان اينکه رسانه‌های جمعی در رونق بخشیدن به انتخابات نقش بسزایی دارند، گفت: رسانه‌ها با اطلاع‌رساني دقيق می‌توانند چهره‌های مومن و انقلابي را در سطح جامعه معرفی و مسير درست را براي معرفي کانديداها به مردم نشان دهند.

ساجدی: رسانه‌ها به عنوان هدايتگر مردم در انتخابات عمل مي‌کنند

یک استاد دانشگاه با بيان اينکه رسانه‌ها هدايتگر مردمند گفت: رسانه‌ها بايد در گزارش اخبار خود به ارزش اطلاعاتي آن توجه کنند، چرا که با انعکاس نادرست خبر، ناخواسته موجب تخريب و يا اعتلاي يک جريان خاص مي‌شوند.

انتهاي پيام/