آيت الله هاشمي در ديدار با فرهنگيان:
معلمان نماد نجابت جامعه هستند و در قلوب مردم جاي دارند
به گزارش خبرنگار احزاب باشگاه خبرنگاران، آيت‌الله هاشمي رفسنجاني امروز (سه‌شنبه، 17 ارديبهشت) در ديدار جمعي از فرهنگيان كشور با تجليل از مقام علمي و ديني استاد شهيد مرتضي مطهري و تبريك روز معلم گفت: رسالت معلمان،كه همان اساس رسالت انبياست، هدايت انسان‌ها در مسير دانش، كرامت و ارزش‌هاي اخلاقي است و در اين مسير مقدس بزرگاني گام نهاده‌اند كه شهيد مطهري از جمله آنهاست.



رئيس مجمع تشخيص مصلحت نظام با تأكيد بر اينكه هيچ كس نمي‌تواند نقش و جايگاه رفيع مقام معلم را در جامعه منكر شود، گفت: نبايد به مسئوليت معلم به عنوان يك حرفه نگريست، چون دين مبين اسلام و ساير اديان الهي براي امر تعليم و تربيت ارزش زيادي قائل شده‌اند، لذا بايد دغدغه‌هاي معلمان به ويژه مشكلات معيشتي و نگراني از افت كيفي نظام آموزشي مورد توجه قرار گيرد.

آيت‌الله هاشمي رفسنجاني گفت: با درد دل‌هاي معلمان و مطالب عنوان شده از سوي آن‌ها آشنايي كامل دارد.

وي افزود: معلمان از جمله قشرهاي قانع، سازنده و معتمد هستند، چون بهترين سرمايه‌هاي مردم يعني فرزندانشان براي تعليم و تربيت به آنها سپرده مي‌شوند.

رئيس مجمع تشخيص مصلحت نظام با تأكيد بر اينكه همه مردم به دليل تعليم خود يا فرزندانشان به نوعي مديون معلمان و استادان هستند، افزود: نبايد اجازه داد كه تأثيرگذارترين قشر جامعه، دغدغه معيشتي داشته باشند و بايد شرايطي فراهم شود تا معلمان با آسودگي خاطر در كلاس‌هاي درس به وظيفه تعليم و آموزش بپردازند، چرا كه حضور شاداب و چهره متبسّم معلم در مراكز آموزشي به دانش‌آموزان نيز منتقل مي‌گردد.
 
وي با تحسين صبر و استقامت جامعه فرهنگي كشور در قبال مشكلات موجود، معلمان و استادان را نماد نجابت جامعه و جايگاه آنان را در قلوب مردم ذكر كرد.
 
 



در اين ديدار كه اعضاي شوراي مركزي و دبير كل مجمع فرهنگيان ايران، هيأت رئيسه سازمان معلمان ايران، هيأت رئيسه كانون صنفي معلمان، هيأت رئيسه انجمن اسلامي معلمان و جمعي از مديران سابق آموزش و پرورش حضور داشتند، چند تن از حاضران به نمايندگي از جمع، به بيان ديدگاه‌ها، مشكلات فرهنگيان و نقد مسائل و مشكلات سياسي، اقتصادي، فرهنگي و مسائل مختلف آموزش و پرورش پرداختند و در پايان خواستار حضور آيت‌الله هاشمي رفسنجاني در انتخابات رياست جمهوري شدند.

انتهاي پيام/