گرافيك تبليغاتي پول ساز نيست
رضا هاشمی، طراح گرافیک در گفتگو با خبرنگار حوزه تجسمی باشگاه خبرنگاران درباره وضعیت کنونی گرافیک تبلیغاتی در ایران گفت: یکی از بخشهای مهم هنر گرافیک ،گرافیک تبلیغاتی است.
وی اظهار داشت: متاسفانه این بخش از گرافیک دچار خدشه شده است و دلیل آن این است که بسیاری این تصور را دارند که گرافیک تبلیغاتی منبع درآمد کافی است به این جهت به ان روی می آورند.
وی در ادامه گفت: اکثر شهروندان به امید پرداختن به هنری پول ساز به گرافیک تبلیغاتی آن هم به شیوه امروزی اصلاً محل ارتزاق مطمئنی نیست.
وی در ادامه تصریح کرد : نداشتن اطلاعات کافی علمی در کنار تئوری باعث ارائه ضعیف گرافیک تبلیغاتی به بازار شده است و از این رو این هنر را که  در نوع خود می تواند بستری مناسب برای بیان اصول نوین گرافیک باشد با مشکل مواجه کرده است.
وی در ادامه اظهار داشت: گرافیک تبلیغاتی می تواند باعث بالا بردن سطح سواد بصری مخاطبان شود بنابراین باید نظارت های مناسبتری نسبت به ارائه گرافیک های مناسب از این دست (تبلیغاتی) صورت گیرد./ص