اصفهان/
تأثیر 70 درصدی بسته بندی کالا در رفتار خرید مصرف کننده

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران اصفهان  عضو انجمن بین المللی متخصصان بسته بندی(IOPP) در همایش خلاقیت و ماندگاری،ارمغان بسته بندی برای نشان تجاری که در اتاق بازرگانی اصفهان برگزار شد بیان کرد: از یک بسته بندی موثر نبایستی انتظار عملکردی همچون ظرف داشت،بلکه طراح بسته بندی بایستی با علم به نیازهای محصول،مصرف کننده،خرده فروش و سایر نیازهای مرتبط با بسته بندی به تمامی آنها پاسخگو باشد و همه این خواست ها را با هزینه ای منطقی و مطلوب برآورد سازد.

مهندس سپهر سرمست اظهار داشت : قطعا همکاری با متخصصان بسته بندی می تواند تاثیر قابل توجهی در کاهش هزینه های بازاریابی بر جای بگذارد.

عضو انجمن بین المللی متخصصان بسته بندی در ادامه افزود :امروزه فن فروش انگیزشی ، به یک روش موفق و بی بدیل برای صرفه جویی در هزینه های بازاریابی تبدیل شده است.

سرمست اذعان کرد می توان با از مطالعات رفتار مصرف کننده و کاربرد آن به صورت بسته بندی کالا،موفقیت محصل را تضمین کرد.

وی در پایان اظهار داشت بهبود یا طراحی مجدد بسته بندی به مفهوم افزایش قیمت آن نیست و حتی گاهی با ایجاد تغییراتی مانند کاهش وزن بسته بندی البته با در نظر کرفتن افزایش عمر محصول و بدون صدمه ی کیفی به محصول میتوان هزینه ها را با حذف هزینه های اضافی کاهش داد./س