گردهمایی مدیران کل ستادی ثبت احوال آغاز مي شود
 به گزارش خبرنگار اجتماعي باشگاه خبر نگاران این گردهمایی با حضور ریاست، معاونین، مشاورین و مدیران کل ستادی و استانی با هدف پایش عملکرد سه ماهه اول سالجاری به مدت دو روز در مشهد مقدس برگزار می‌شود.  
مشاور رییس سازمان در امور استانها گفت: گردهمایی مدیران کل ستادی و استانی چهار بار در سال برگزار می‌شود و گردهمایی اول با هدف تبیین برنامه راهبردی، گردهمایی دوم با هدف پایش اول برنامه راهبردی، گردهمایی سوم با هدف پایش دوم برنامه راهبردی سال و گردهمایی آخر به منظور ارزیابی عملکرد فعالیت ادارات کل برگزار می‌شود.  
فریدون انصاری اظهار کرد: در این گردهمایی معاون برنامه ریزی، مدیریت و توسعه منابع انسانی در خصوص پایش کلان برنامه‌های راهبردی، معاون امور اسناد هویتی و معاون فناوری اطلاعات و آمار جمعیتی هر کدام به بیان نقطه نظرات خود در مورد پایش برنامه‌های اجرایی معاونتهای خود خواهند پرداخت.  
وی تصریح کرد: در ادامه کارگروههایی در حوزه‌های کارت هوشمند ملی، اطلاع رسانی و ارزیابی و نظارت، دفاتر پیشخوان ثبت احوال، بهره برداری از آرشیو الکترونیکی، دستورالعمل‌های جدید، اتوماسیون اداری و پورتال استانها و شهرستانها، انتشار آمار و اطلاعات جمعیتی، آرشیو الکترونیکی اسناد هویتی، بکارگیری نیروهای انسانی و آموزشهای بدو استخدام، اصلاح قانون ثبت احوال و بودجه با رویکرد درآمدها، اعتبارات و خدمات رفاهی تشکیل می‌شود.  
مشاور رییس سازمان در امور استانها افزود: این کارگروهها دارای یک مسئول استانی و یک مسئول ستادی می‌باشد که وظیفه مسئول استانی جمع آوری نظرات سایر مدیران کل استانها در رابطه با موضوع کارگروه و وظیفه مسئول ستادی جمع بندی مطالب در پایان کارگروه و ارائه آنها در جلسه عمومی گردهمایی می‌باشد.  
انصاری برگزاری این گردهمایی ها را مفید عنوان کرد و گفت: مطلع شدن از سیاستهای سازمان بدون واسطه، آگاهی از وضعیت و عملکرد سایر استانها، آگاهی از نحوه انتخاب استانهای برگزیده، مطلع شدن از انتظارات سازمان، نزدیکی مدیران کل به یکدیگر و برخورداری از ابتکارات آنان و مطلع شدن مسئولان سازمان از موانع و مشکلات استانها را از مهمترین دستاوردهای این گردهمایی عنوان کرد./ف