جشنواره فیلم فجر در صورت اخذ پروانه نمایش موقت و به دنبال آن کاهش مخاطبان عمومی خود، ویژگی خاص خود را از دست می دهد.

همایون اسعدیان، کارگردان سينما در گفتگو با خبرنگار حوزه سینما باشگاه خبرنگاران با اشاره به تعاملات موجود در میان هنرمندان عنوان کرد: جشنواره فیلم فجر به عنوان مکانی مختص به تمامی هنرمندان، فاکتوری برای حفظ تعامل سازنده میان این قشر از فعالان عرصه فرهنگ جامعه به حساب می آید و رویکرد جشنواره سی ام تا به الان با نظم خاصی همراه بوده است.
وی در خصوص شعار جشنواره با عنوان "اخلاق، امید، آگاهی" اظهار داشت: انعکاس این شعار در جشنواره سی ام دیده نمی شود و اثر بخشی آن را در سال های بعدی جشنواره و آثاری که بعد از این با این نوع نگاه ساخته می شود، می توان دید.
اسعديان با اشاره به اخذ طرح پروانه نمایش موقت فیلم ها بیان کرد: جشنواره ویژگی خاص خود را با اخذ پروانه نمایش موقت و تماشای فیلم ها با ممیزی از دست می دهد.
وی درخصوص اینکه دریافت سیمرغ در جشنواره چقدر اهمیت دارد، تصریح کرد: انتظار کسب سیمرغ جشنواره با حضور 32 فیلم در بخش مسابقه، کمی دور از ذهن است البته شایستگی دریافت سیمرغ فیلم، بعد از دیده شدن و قضاوت مشخص می شود.
اسعدیان ادامه داد: کشف و معرفی فیلم سازان جوان در جشنواره سی ام جای خوشحالی دارد.
گفتنی است، فیلم "بوسیدن روی ماه" به کارگردانی "همایون اسعدیان" و تهیه کنندگی "منوچهر محمدی" با طی کردن تمامی مراحل خود، آماده برای حضور در جشنواره سی ام است.
همایون اسعدیان برای دومین بار در کنار منوچهر محمدی قرار گرفته، دو سینماگری که پیش از این با ساخت "طلا و مس" موفق به کسب موفقیت های داخلی و خارجی و جلب نظر منتقدان و تماشاگران شده بودند.
درخلاصه داستان "بوسیدن روی ماه" آمده است: فیلم داستان احترام السادات و فروغ خانم که در همسایگی هم زندگی می کنند و بیش از 20 سال در انتظار فرزندشان هستند.
شیرین یزدان بخش، رابعه معدنی، مسعود رایگان، صابر ابر، سعید پورصمیمی، شیدا اخلیق، شاهرخ فروتنیان، شبنم مقدمی، امیرحسین رستمی، نازنین خزاعی، لیلی فرهاد پور دراین فیلم به ایفای نقش پرداخته اند.
همایون اسعدیان کارگردان، "فیلم بوسیدن روی ماه" که به بخش مسابقه در جشنواره راه یافته است در ضیافت بزرگ سینمای ایران که از 12 تا 22 بهمن با نمایش 71 فیلم که 22 فیلم در بخش مسابقه فیلم های اول، 32 فیلم در بخش مسابقه و 17 فیلم در بخش آینه سینمای ایران برگزار می شو،د حضور دارد./ي2
 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار