استفاده موضعی از پماد تهیه شده از ترشحات ساقه گیاه بنه (پسته وحشی ) مدت زمان بهبودی بیماران مبتلا به زخم پای دیابتی را کاهش می دهد .

 

دکتر زهرا سلیمانی عضو گروه فارماکولوژی علوم پزشکی کاشان در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران با بیان اینکه عوارض پای دیابتی ، شایع ترین علت بستری شدن بیماران دیابتی در بیمارستان است گفت : پای دچار عفونت یک علت شایع ناتوانی در بیماران دیابتی است که میتواند موجب گانگرن و قطع عضو شود .

وی بیان داشت : محصولات طبیعی و فرمولاسیون های گیاهی در کشورهای در حال توسعه از مقبولیت قابل توجهی برخوردار هستند که علت این عمر عوارض ناخواسته کمتر گیاهان دارویی و نیز قیمت کمتر آنها نسبت به داروهای دیگر است .

دکتر سلیمانی با اشاره به اینکه گیاه پسته وحشی که در ایران به بنه معروف است اظهار کرد : با توجه به اینکه زخم پای دیابتی از معضلات سلامت در بیماران دیابتی است که معمولا پاسخ به درمان های معمول ضعیف است و با در نظر گرفتن خواص گیاه بنه ، تاثیر ترشحات ساقه این گیاه در درمان زخم دیابتی بستری در بخش عفونی بیمارستان شهید بهشتی کاشان مورد بررسی قرار گفت .

وی در پایان خاطرنشان کرد : نتایج حاصله نشان داد که استفاده موضعی از پماد تهیه شده از ترشحات ساقه گیاه بنه باعث کاهش طول مدت بستری و مدت زمان بهبودی بیماران به علت رخم پای دیابتی شده و از طرفی باعث منفی شدن کشت میکروبی زخم ها و افزایش رویش بافت جدید می شود ./ ع

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار