دنیا بازی های کامپیوتری نیز به مانند سایر موضوعات و مسائل دارای رکورد شکنانی است. در این مطلب قصد داریم تا نگاهی داشته باشیم به رکوردشکنان در عرصه بازی های کامپیوتری و ویدئویی.

به گزارش گروه خواندنی های باشگاه خبرنگاران، دنیا بازی های کامپیوتری نیز به مانند سایر موضوعات و مسائل دارای رکورد شکنانی است. در این مطلب قصد داریم تا نگاهی داشته باشیم به رکوردشکنان در عرصه بازی های کامپیوتری و ویدئویی.

_ "جس مورکر" از اهالی کشور هلند رکوردار طولانی ترین مدت انجام بازی در حالت سقوط آزاد است. وی در یک تونل باد به مدت 18 دقیقه و 52 ثانیه به انجام بازی "سوپر ماریو گالکسی 2" در کنسول نیتیندو پرداخت.

_ "ریچارد لس" اهل آمریکا دارای بزرگترین مجموعه کنسول های بازی در دنیا است. مجموعه او شامل 483 کنسول مختلف از انواع خانگی قدیمی تا مدل های جدید و قابل حمل است. او همچنین تمامی بازی هایی را که بر روی کنسول NES به بازار آمده در اختیار دارد.

_ بزرگترین دسته کنترل کننده برای کنسول NES در شهر لیورپول انگلستان به نمایش در آمد. این دسته کنترل کننده 30 برابر اندازه واقعی بوده و اندازه آن 166*159 در 51 سانتی متر است. بنا بر اعلام کارشناسان مجموعه گینس این دسته بزرگترین دسته بازی ساخته شده تا کنون در میان کلیه کنسول ها نیز هست.



_ رکورد طولانی مدت زمان انجام بازی متعلق به 3 نفر از اهالی کشور بلژیک است. این 3 نفر به نام های : " تونی دسمت"، " جس ربمن " و "جفری گامون" به مدت 109 ساعت از 18 تا 22 دسامبر 2010 میلادی به انجام بازی " Assassin's Creed Brotherhood" مشغول بودند.

_ بزرگترین مجموعه از اقلام مختلف مربوط شخصیت "ماریو" که در کشور ما به قارچ خور معروف است متعلق به جوان 25 ساله ژاپنی "میتسوگی کیکای" است. او که اهل شهر توکیو است از زمانی که پسربچه ای بود و اولین بازی سری "ماریو" را به عنوان هدیه دریافت کرد شروع به جمع آوری اقلام مختلف مربوط به این شخصیت کرد.

_ بیشترین دستمزد برای تبلیغ یک بازی رایانه ای به " هلن میرن " برای تبلیغ کنسول Wii پرداخت شده است. وی برای حضور یک تبلیغ تلویزیونی مربوط به این کنسول 500 هزار پوند دریافت کرد.

_ بیشترین جایزه پرداخت شده برای یک شرکت در مسابقات بازی های کامپیوتری به " فرانسیسکو کروز" 16 ساله از اهالی کشور پرتغال، پرداخت شد. وی در رقابتی با 869453 نفر برای بازی معروف سری " FIFA " شرکت کرده و توانست جایزه 20 هزار دلاری را از آن خود کند./ق پ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.