وزارت امور خارجه جمهوري اسلامي ايران در بيانيه‌اي، نخستين سالگرد پيروزي قيام مردم مسلمان و انقلابي مصر را که با وحدت و مقاومت خود، رژيم خودکامه و مستبد حاکم بر اين کشور را سرنگون کردند تبريک گفت.

به گزارش حوزه سياست خارجي باشگاه خبرنگاران، در اين بيانيه آمده است:

ملت مسلمان ايران از آغاز مبارزه مردم مصر عليه رژيم حاکم، ضمن اعلام حمايت از اين قيام آگاهانه، حرکت خودجوش مردم را ضربه‌اي بر سياست‌هاي استکباري توصيف و حمايت خود را از اين حرکت‌ها در عالي‌ترين سطوح نظام اعلام کرد.
موج بيداري مردم مسلمان مصر نشان داد که دوره استبداد و دين‌گريزي و بي‌توجهي به خواسته‌هاي ملت‌ها سپري شده و جلوه‌هاي نصرت الهي در استمرار بيداري اسلامي در منطقه به منصه ظهور رسيده و پيروزي چشمگير جريانات اسلامي در انتخابات اخير مجلس ملي که با حضور گسترده و آگاهانه مردم به دست آمد، بيانگر عزم اين ملت براي درنورديدن قله‌هاي ترقي و تشکيل نظام مردم‌سالاري ديني است.
شکي نيست که در سايه حرکت فزاينده ملت مصر و با شناخت موجود از همت و عزم مردم اين کشور، بيش از پيش شاهد ايفاي نقش تاريخي مصر در ميان ملت‌هاي عربي و اسلامي به‌ويژه تقويت همبستگي اسلامي در راستاي تحقق آرمان فلسطين که از آرزوهاي ديرينه ملت‌هاي اسلامي است و مردم انقلابي و مبارز مصر در اين مسير هميشه پيشگام بوده‌اند، ‌‌‌‌خواهيم بود.
جمهوري اسلامي ايران همچون گذشته آمادگي دارد که تجارب خود را در مسير تحقق آزادي، عدالت، کرامت انساني و برپايي نظام مردم‌سالار ديني در اختيار مردم مسلمان مصر قرار دهد.

/ع2

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار