در بيست و پنجمين ذره بين 20:30 سال جاري به موضوعاتي از قبيل قاچاق پرسود مكالمات، حمايت نكردن شركت هاي بيمه از بيمه شدگان و فروش سيم كارت كاركرده به عنوان سيم كارت صفر پرداخته شد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران، يك قاچاق بي سر و صدا كه با يك تماس خارج از كشور با يك پيش شماره داخلي روي نمايشگر تلفن تان ظاهر مي شود خودش را نشان مي‌دهد.

گفتني است، از كشور فرانسه با پيش شماره 009821889 كه مربوط به شماره ايران است تماس مي‌‌گيرند كه به گفته شخص تماس گيرنده اين تماس از طريق كارتي است در كشور فرانسه قيمت آن 5/7 يورو براي 20 دقيقه مكالمه تلفني است كه تلفن ثابت او نيز به شماره 00331470 است كه مربوط به كشور فرانسه است.

*ضرر و زيان قاچاق مكالمات براي كشور و مشتريان

سرهنگ كاظمي معاون مبارزه با جرايم پليس سايبري در اين خصوص به خبرنگار باشگاه خبرنگاران گفت: با استفاده غير مجاز از پهناي باند اينترنت داخل كشور ساليانه بالغ بر ده ها ميليارد تومان به اقتصاد كشور تحميل مي‌شود.

وي افزود: امكان دسترسي غيرمجاز به اطلاعات و مكالمه هايي كه صورت مي‌گيرد براي اشخاص سوء استفاده گر به وجود مي‌آيد.

*جمع تر شدن چتر حمايتي بيمه ها

بيمه‌اي ها بعد از گرفتن جريمه براي كوپن فرج شده در تصادف باز هم با يك ترفند هاي جديد مشتريانشان را حسابي غافل گير كردند.

يكي از مشتريان شركت هاي بيمه اي در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران گفت: خودروام بيمه كردم با اين بيمه نامه جديد بيمه نامه قبلي من، سرنشين و هزينه پزشكي راننده را داشته، يك رقم 60 ميليون ريالي، الان بيمه جديد من اين رقم را صفر كرده است يعني اين كه من و سرنشينان در خودرو باشيم و مقصر حادثه باشيم با اين بيمه نامه جديد ما هيچ خسارتي را دريافت نمي‌كنيم در صورتي كه خودرو را بيمه مي‌كنيم كه از اين مزايا استفاده كنيم.

*فروش سيم كارت كاركرده به اسم صفر

يك اپراتور تلفن همراه چقدر قشنگ گنجشك جمع مي‌كند و دارد قناري مي فرشد.

يكي از شهروندان در اين باره گفت: يك خط ايرانسل گرفتم بعداز مدتي مزاحمت تلفني برايم ايجاد شد افراد متعددي با من تماس مي‌گرفتند من سيم كارت را به عنوان صفر گرفتم بعد يك آقايي بعد از گذشت چند هفته تماس گرفتند و گفتند اين خط مال من است و دست شما چه كار مي‌كند؟

وي افزود: مالك اصلي اين سيم كارت كه سند اصلي دست ايشان بوده و به من فروخته شده به عنوان سيم كارت صفر گفت كه من دو هفته از اين گوشي استفاده نكردم به همين خاطر سلب امتياز شده و به شما واگذار شده است.

يكي از اپراتورهاي ايرانسل به خبرنگار ما گفت: اگر مشتريان ايرانسل بعد از سه ماه از سيم كارت خريداري شده استفاده نكنند با استفاده از قانوان 90 روز سيم كارت از آنها گرفته مي‌شود و به شخص ديگري واگذار مي شود.

حالا جاي سوال اين جاست كه چرا بر روي سيم كارت هاي ايرانسل نوشته شده است بدون تاريخ مصرف مگر منظور بدون تاريخ مصرف اين نيست كه محدوديت زماني ندارد پس چرا سيم كارت ها بعد از گذشت دو هفته استفاده نشدن به شخص ديگري واگذار مي شوند؟/ز
 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار