نيم فصل دوم ليگ يازدهم حرفه اي با سرعت هر چه تمام تر به جلو مي‌رود و چهارشنبه هفته بيست و دوم با 9 بازي برگزار خواهد شد و 16 تيم براي كسب سه امتياز به مصاف هم مي‌روند.

به گزارش خبرنگار ورزشي باشگاه خبرنگاران، درهفته بيست و دوم بازي‌هاي مهم و حساسي انجام خواهد شد كه احتمال دارد استقلال صدرنشين جاي خود را در جدول رده‌بندي به تراكتورسازي تبريز بدهد.


تقابل تركيه و پرتغال در ليگ ايران

صنعت نفت آبادان – پرسپوليس تهران

تيم فوتبال صنعت نفت آبادان در حالي روز چهارشنبه ميزبان تيم فوبتال پرسپوليس كه بازي گذشته‌اش را مقابل مس كرمان با تساوي پشت سر گذاشته است و در طرف مقابل هم پرسپوليس نيز توانست در آزادي با زحمت بسيار مس سرچشمه را شكست دهد و جايگاه هفتمش را در جدول رده‌بندي تثبيت كند.

شايان ذكر است حضور خوزه كاشاي پرتغالي هم نتوانست مانع نوسانات تيم نفت آبادان شود اين تيم در بازيها‌ي خانگي‌اش دو شكست تلخ مقابل سپاهان اصفهان و سايپاي كرج را تجربه كرده كه براي هواداران متعصب آباداني اصلاً قابل هضم نيست. برزيلي‌هاي ليگ چهارشنبه اين هفته هم كار سختي در خانه مقابل پرسپوليس دارند كه در بازيهاي گذشته‌اش توانسته نتايج خوبي برابر حريفانش بدست آورد.


بر اين اساس شاگردان متحول شده دنيزلي هم پس از اينكه شكست برابر مس سرچشمه را در آزادي با پيروزي عوض كردند روند رو به رشد خود را ادامه دهند و در بازي‌ با نفت آبادان هم تنها به برد فكر مي‌كنند و نتيجه‌اي كه مي‌تواند پايان بخش بحران فصل جاري پرسپوليس باشد و قرمز پوشان پايتخت را هر چه بيشتر به تيم‌هاي بالاي جدول نزديك كند.

لازم به ذكر است هر دو تيم صنعت نفت آبادان و پرسپوليس تهران براي بازي روز چهارشنبه داراي يك بازيكن محروم هستند .ميثم اميري از نفت آبادان و مهرداد اولادي از پرسپوليس تهران به دليل سه اخطاره بودن حق همراهي تيم‌هايشان را در هفته بيست و دوم ليگ يازدهم ندارند.

همچنين اميرحسين فشنگچي و هادي نوروزي مصدومان پرسپوليس مي‌توانند از اين هفته در تركيب تيمشان قرار بگيرند.

بر اساس اين گزارش، در بازي رفت حميد استيلي هدايت پرسپوليس را برعهده داشت و غلامحسين پيرواني هم سرمربي نفت آبادان بود اما حالا قضيه كاملاً فرق كرده و هر دو مربي از كار بركنار شدند.

جواد كاظميان ستاره بازي رفت دو تيم بود چرا كه با هت‌تريك و زدن سه گل براي سرخپوشان باعث برد با ارزش تيمش مقابل آباداني‌ها در آزادي شد و بايد ديد نفتي‌ها مي‌توانند انتقام شكست بازي رفت را از پرسپوليس در ورزشگاه تختي آبادان بگيرند.
قوهاي سپيد در كوره ذوب‌آهن

ذوب‌آهن اصفهان – ملوان بندرانزلي

يكي ديگر از بازيهاي هفته بيست ودوم بين تيمهاي فوتبال ذوب آهن اصفهان و ملوان بندر انزلي روز چهارشنبه در ورزشگاه فولادشهر اصفهان برگزار مي‌شود.

تيم فوتبال ذوب‌آهن با توجه به مشكلات مالي هنوز نتوانسته در ليگ يازدهم يك چهره مدعي و تيمي طراز اول را داشته باشد و در هفته گذشته با بهره‌گيري از فاكتور تجربه و شانس توانستند شاگردان جلالي را در اهواز شكست دهند و به پله هشتم صعود كنند و اعضاي اين تيم اميدوارند با پيروزي مقابل ملوان بندر انزلي در خانه جايگاه‌شان را در جدول بهبود دهند.

از سوي ديگر ملوان بندرانزلي هم كم از پيروزي رضايت نمي دهد و ميل و علاقه هر دو تيم به پيروزي اگر تحت تاثير حواشي قرار نگيرد تماشاگران اصفهاني چهارشنبه شاهد يك بازي جذاب و ديدني خواهند بود.
بازي رفت دو تيم در ورزشگاه خانگي ملواني‌ها با نتيجه تساوي 3-3 به پايان رسيد.

شاهين و فيروز روبروي صبا و گوارديولا

صباي قم- شاهين بوشهر

تيم جوان صباي قم چهارشنبه در ورزشگاه يادگار ميزبان تيم بحران زاده شاهين بوشهر در هفته بيست و دوم ليگ برتر است.
مردان ويسي كه در ديدار گذشته به يك تساوي با ارزش خارج از خانه مقابل سايپاي البرز دست يافتند براي اينكه از كورس قهرماني با بالانشين‌هاي جدول عقب نيافتند محكوم به برد مقابل شاگردان فيروز كريمي هستند.

لازم به ذكر است، شاهين بوشهر فيناليست جام حذفي شروع نااميدكننده‌اي در نيم فصل دوم داشته و در هفت هفته گذشته طعم پيروزي را نچشيده و در سه ديدار قبلي مقابل حريفانش شكست خورده است وبا 21 امتياز در جمع فانوس بدستان در پايين جدول قرار دارد.

شايان ذكر است؛ مسئولان تيم شاهين بوشهر با خاطر همين نتايج ضعيف تيم به فيروز كريمي سرمربي‌شان اولتيماتوم دادند كه اگر نتواند از 5 بازي آينده 9 امتياز مقابل حريفان كسب كند وي را اخراج خواهند كرد و بعد از تعطيلات هفته بيست و ششم با يك سرمربي جديد مسابقات را ادامه خواهند داد.
گفتني است، تيم شاهين بوشهر در قم كار سختي مقابل صباي با انگيزه پيش رو دارند و بايد ديد كه اين تيم بوشهري مي‌تواند در قم شگفتي ساز شود و صبا را در خانه شكست دهد و از بحران خارج شود.

تيم شاهين بوشهر در بازي رفت توانست با 4 گل صباي قم را در ورزشگاه خانگي‌اش شكست دهد.


جدال پيرمردها 70+
فجر شهيد سپاسي- مس كرمان

تيم فوتبال فجر شهيد سپاسي بعد از برد شيرين مقابل استقلال صدرنشين روز چهارشنبه در ورزشگاه بي‌كيفيت حافظيه ميزبان مس كرمان خواهد بود.

بر اين اساس، شاگردان ياوري در بازي‌هاي خانگي خود شكست را تجربه نكرده و در دو ديدار قبي در ورزشگاه حافظيه مقابل تيم‌هاي صنعت نفت آبادان و استقلال تهران پيروز شده‌اند و اين موضوع نشان مي‌دهد كه شاگردان چيرو در شيراز كار سختي پيش رو دارند.

گفتني است، تيم مس كرمان هم مانند فجر شهيد سپاسي توانست در هفته بيستم با شكست دادن استقلال تا حدودي خود را از پايين جدول جدا كند و جايگاهش را در رتبه 14 جدول ارتقاء دهد و به طور حتم بلازويچ براي اين بازي برنامهاي ويژه در نظر گرفته كه تيمش بتواند با امتياز شيراز را ترك كند.

شايان ذكر است، در بازي رفت بين دو تيم كه نتيجه مساوي 1-1 در كرمان به پايان رسيد صمد مرفاوي و احمد كلانتري به ترتيب مربيان مس كرمان و فجر شهيد سپاسي بودند كه الان در اين دو تيم حضو رندارند.


مدعيان در انديشه رسيدن به كهكشان

نفت تهران- سپاهان اصفهان

تيم فوتبال نفت تهران پديده ليگ يازدهم در نيم فصل دوم فراز و نشيب‌ زيادي داشته و نتوانسته مانند نيم فصل اول نتايج خوبي مقابل حريفانش بدست آورد و در بازي گذشته هم در دقايق آخر بازي را به راه‌آهن واگذار كرد و تا حدودي از كورس قهرماني عقب افتاد اما برعكس اين تيم زردپوشان اصفهاني با برتري مقابل شهرداري تبريز در هفته بيست و يكم توانست چهره يك مدعي را پيدا كند و براي رسيدن به صدر جدول به تيم‌هاي استقلال و تراكتورسازي خط و نشان مي‌كنند.
تيم سپاهان هفته بيست و دوم ميهمان تيم حسين فركي است تيمي كه پرفراز و نشيب ظاهر شده و مشخص نيست مقابل سپاهان كدام روي خود را خواهد داشت هر چه هست سپاهان به مصاف با نفت برد مي‌خواهد چرا كه دست يابي به نتيجه اي غير از آن رسيدن سپاهان را به صدر جدول به تاخير مي‌اندازد.
گفتني است، در بازي رفت نفت تهران توانست سپاهان را با يك گل شكست دهد كه اصفهاني‌ها به طور حتم با انگيزه انتقام آن شكست نفتي‌ها خواهند رفت.


سايپا ميهمان شهرباران
داماش گيلان – سايپاي البرز

تيم فوتبال داماش گيلان كه در بازي گذشته‌اش نتيجه را به تراكتورسازي با 3 گل واگذار كرد چهارشنبه در ورزشگاه خانگي‌اش بايد به مصاف تيم سايپا برود كه سه امتياز بازي خانگي‌اش مقابل صباي قم در هفته بيست و يكم از دست داد.
امير عابديني مدير عامل داماش اميدوار به روزهاي آينده است و سعي در برطرف كردن مشكلات ملي مي كند اما تيم داماش در شرايط بحراني قرار دارد و روند نزولي را طي مي كند و تارتار سرمربي جديد هم نتوانسته وضعيت اين تيم را بهبود ببخشد.

در آن طرف ميدان هم تيم جوان سايپا هم نتايج نااميد كننده در ليگ گرفته و تيم مجيد صالحي يك پله بالاتر از داماش در رده دهم قرار گرفته و براي جبران ناكامي هاي گذشته چارهاي جز برد مقابل داماش ندارد و تيم داماش هم اميدوارند در خانه سايپا را شكست دهند كه اگر غير از اين باشد مجبور شود در مقابل سيل پيروزي تيم سايپا سر تعظيم فرود آورند.

گفتني است تيم سايپا البرز در بازي رفت توانست با سه گل تيم داماش گيلان را شكست دهد.

شهرآورد سرخ در تبريز
شهرداري تبريز – تراكتور سازي تبريز

شهر آورد تبريز بين تيم هاي شهرداري تبريز و تراكتورسازي تبريز در ورزشگاه خانگي شهرداري در روز چهارشنبه هفته بيست و دوم برگزار مي شود.

دو تيم شهرداري و تراكتور سازي تبريز در شرايط متفاوتي مقابل يكديگر روز چهارشنبه قرار مي گيرند شهرداري اين روزها نتايج خوبي در برابر حريفانش بدست نياورده و حتي بازي گذشت اش را با سپاهان اصفهان با نتيجه 1-0 واگذار كرده است.

در آن طرف تراكتور سازي همشهري تيم شهرداري از نتيجه نگرفتن ا ستقلال كمال استفاده را تا كنون كرده و توانسته با برد مقابل داماش گيلان در هفته بيست و يكم خود را به يك قدمي استقلال صدرنشين برساند.

لازم به ذكر است پيروزي در برابر شهرداري تبريز براي شاگردان قلعه نوعي بسيار اهميت دارد چرا كه اگر استقلال نتواند فولاد را در آزادي شكست دهد تراكتور سازي جاي استقلال را در صدر جدول بعد از بيست و دو مسابقه خواهد گرفت.

شايان ذكر است تيم تراكتور سازي در بازي رفت توانست با نتيجه 4-1 مقابل شهرداري تبريز به برتري دست يابد و بايد ديد كه شاگردان مدير روستا مي توانند انتقام شكست سنگين شان را از حريف بگيرند يا خير.

يك نكته حائز اهيمت در اين بازي اين است كه احتمال عدم حضور امير قلعه نوعي در نيمكت تراكتور سازي وجود دارد چرا كه وي از سوي كميته انضباطي به خاطر تخلف در بازي با صباي قم يك جلسه محروم شده است اما مسئولان تبريزي اذهان داشتند كه قلعه نوعي در بازي با داماش محروميتش را گذرانده و مي تواند تيم را در شهر آورد تبريز همراهي كند.

لوكوموتيو در كوير متوقف مي شود؟
مس سرچشمه – راه آهن شهر ري

تيم فوتبال مس سرچشمه در ديداري دشوار ميزبان تيم فوتبال راه آهن در روز چهارشنبه هفته بيست و دوم ليگ يازدهم خواهند بود.

براساس اين گزارش در بين مربيان ليگ برتري وضعيت اصغر شرفي از ديگران بدتر است تيم مس سرچشمه با هدايت اين مربي به بن بست رسيده و قعر نشين مطلق ليگ يازدهم است و تداوم ناكامي هاي و افزايش فاصله با تيم هاي پايين جدول هر لحظه اصغر شرفي را به درب خروجي باشگاه نزديك مي كند.

براساس يان گزارش تيم فوتبال مس سرچشمه در بازي گذشته اش تا مرز خلق شگفتي مقابل پرسپوليس تا دقيقه 7 پيش رفت اما بعد از آن به قول شرفي سرمربي اين تيم به خاطر بي تجربگي و قضاوت نادرتس داور نتوانست بردش را مقابل پيروزي حفظ كند و بازي را با نتيجه 2-1 واگذار كرد.

تيم فوتبال راه آهن هم اين روزها ركوردار تساوي در ليگ برتر در نيم فصل ترك عادت كرده و به جاي تساوي هاي پي درپي روي به برد و باخت آورده و با پيروزي هفته گذشته مقابل نفت تهران اوج گرفته است و بايد ديد انگيزه تيم شرفي تا آن اندازه كفايت مي كند كه مقابل بلندپروازي هاي دايي را بگيرد يا اينكه روند ناكامي هاي مس سرچشمه همچنان تداوم مي يابد.

زمين لرزان زير پاي مظلومي / بحران در كمين استقلال
استقلال تهران- فولاد خوزستان

پرونده بازيهاي هفته بيست و دوم با انجام بازي حساسس تيم فوتبال استقلال و فولاد خوزستان در عصر روز چهارشنبه بسته مي شود.

در اين گزارش آمده است تيم هاي اول و ششم جدول رده بندي براي بازي روز چهارشنبه انگيزه هاي فراواني براي برد دارند و به هيچ عنوان دوست ندارند ناكام از زمين خارج شوند.

براين اساس تيم فوتبال استقلال در حالي رودر روي فولاد قرار مي گيرد كه هفته گذشته در زمين ناهموار حافظيه شيراز نتيجه بازي را به فجر واگذار كرد و تراكتور سازي را در يك قدمي خود مي بيند و فولادي ها هم با موقعيتي مشابه نتوانستند در خانه از پس ذوب آهن با انگيزه برآيند و شكست خوردند اما جايگاه شان در رده ششم جدول حفظ كردند.

لازم به ذكر است آبي پوشان دو شكست متوالي مقابل تيم هيا پايين جدول داشتند و اميدوارند كه با حضور هواداران در آزادي بتوانند ناكامي هاي گذشته را مقابل فولاد خوزستان جبران كنند اما به طور حتم تيم فولاد هم حريف دست و با بسته اي مقابل استقلال نخواهد بود.

تيم هاي فوتبال استقللا و فولاد تا به حال 19 در تاريخ ليگ برتر باهم روبرو شدند كه د راين ميان استقلال تهران 7 برد و فولاد 2 پيروزي را به دست آورده است و در هفت بازي هم دو تيم به تساوي رضايت دادند.

در مجموع اين ديدارها فولاديها 19 بار موفق به گشودن دروازه استقلال شدند و در مقابل 24 بار هم دروازه خود را باز شده ديده اند آخرين بازي كه اين دو تيم در ديدار رفت در اهواز به مصاف هم رفته اند استقلال ميهمان توانست با نتيجه 4- 1 به برتري دست يابد.

ديدار استقلال و فولاد خوزستان در حالي روز چهارشنبه برگزار مي شود كه بازيكن محروم يا سه اخطاره اي در فهرست فولاد وجود ندارد اما چند بازيكن دچار آسيب ديدگي هستند كه در روز بازي حضور يا عدم حضور در تركيب تيمشان مشخص مي شود.

تيم فوتبال استقلال هم يك بازيكن محروم و يك بازيكن مصدوم براي اين ديدار دارد مهدي امير آبادي مدافع با تجربه استقلال در ديدار با فجر كارت زرد گرفت و سه اخطاره شد و دربازي با فولاد خوزستان حضور نخواهد داشت ضمن اينكه مصدوميت آندو نيز هنوز برطرف نشده است و اميد است ساعت 18 روز چهارشنبه تماشاگران در ورزشگاه آزادي شاهد يك فوتبال جذاب و ديدني از هر دو تيم باشند./ق
 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار