مركز كنترل و پایش لحظه ای زیست محیطی استان سمنان دز هفته محیط زیست در اداره كل حفاظت محیط زیست این استان افتتاح شد.

مدیركل حفاظت محیط زیست استان سمنان در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران سمنان  هدف از ایجاد و راه اندازی این مركز را كنترل صنایع از لحاظ آلایندگی محیط عنوان كرد و گفت: برای ایجاد و راه اندازی این مركز سه میلیارد ریال هزینه شده است.

'حمید ظهرابی' گفت: این مركز مجهز به سرورهای لازم برای كنترل برخط صنایع مختلف است و در مرحله اول سه واحد صنعتی و یك مركز كنترل و پایش هوای سمنان به این سامانه متصل است.

وی با بیان اینكه بر اساس برنامه پنجم توسعه خروجی تمام واحدهای بالقوه آلاینده صنعتی تا سال سوم برنامه باید به این شبكه متصل شوند افزود: در استان سمنان واحدهای تولید گچ، آجر، سیمان، كاشی، صنایع شیمیایی و ... در اولویت قرار گرفته اند.

وی افزود: با نصب سنسورهای لازم در واحدهای تحت پوشش این مركز خروج این كارخانه ها به صورت لحظه ای توسط كارشناسان محیط زیست كنترل و در صورت مشاهده آلایندگی تذكرات لازم داده می شود.

ظهرابی گفت: از كل هزینه ایجاد این مركز یك میلیارد و 800 میلیون ریال توسط این اداره كل و بقیه از سوی واحدهای تحت پوشش هزینه شده است.

مدیركل حفاظت محیط زیست استان سمنان افزود: در مرحله اول سه واحد بزرگ بالقوه آلاینده شامل سیمان شاهرود، فروسلیس سمنان و ابراز مهدی دامغان به این سامانه متصل و تحت كنترل قرار دارند./س

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.