رئيس سازمان ليگ بوكس در خصوص حواشي ايجاد شده در مسابقات هفته سوم ليگ برتر بوكس گفت: پس از بوجود آمدن حواشي در هفته سوم رقابت‌ها ليگ برتر بوكس تصميم جدي بر تشكيل كميته انضباطي دارم تا با خاطيان و اشخاصي كه باعث متشنج كردن جو شدند برخورد شود.

غلامحسين دلشاد در ضمن اعلام اين مطلب در گفتگو با خبرنگار ورزشي باشگاه خبرنگاران بيان داشت: متاسفانه در هفته سوم رقابت‌هاي ليگ هم شاهد حواشي از سوي تيم‌هاي حاضر در مسابقات بوديم براي جلوگيري از ايجاد حواشي مجدد در روند رقابت‌ها در خواست تشكيل كميته انظباطي به فدراسيون بوكس مطرح كردم تا با دعوت از نماينده پيونده ساپكو و جهاد فولاد غرب به بررسي و بازبيني مجدد فيلم مربوط به مسابقات بپردازيم و پس از شناسايي خاطي به توبيخ رفتار وي بپردازيم تا ديگر اين مسائل در رقابت‌هاي بعدي تكرار نشود.

وي ادامه داد: خوددار بودن مربيان در طي برگزاري مسابقات و اعتراض به نحوه داوري باعث كاهش حواشي در ليگ بوكس مي‌شود اما در اينجا مشكل ما اين است كه مربي تيم پيوند ساپكو براي دستيابي به اين امر مهم هيچ تلاشي نمي كند و در طول مسابقات در جريان اعتراضات خويشتن داري نمي‌كند يك حركت ناشايست از سوي يك مربي باعث از هم پاشيدن آرامش جو سالن مي‌شود و متاسفانه در اين بازي نيز شاهد اين امر بوديم.

دلشاد اظهار داشت: منطقي ترين روش پيگيري اعتراضات در مسابقات ليگ بررسي از سوي سازمان ليگ است تا با نگاهي دوباره به عملكرد مشت زنان داوران و مربيان و حتي هيئت ژوري تصميم درستي براي اين اعتراض اخذ كنند اگر تيم‌هاي معترض كمي خوددار و صبور باشند به طور قطع در هيچ يك از رقابت‌هاي ليگ ما شاهد چنين حواشي نخواهيم بود.

رئيس سازمان ليگ تصريح كرد: سازمان ليگ با ارسال نامه‌اي مسئوليت و سرپرستي برگزاري مسابقات ليگ را بر عهده داريوش سلطاني رئيس هئيت بوكس كرمانشاه واگذار كرد و وي موظف بود تا مسابقات را در كمال آرامش و امنيت برگزار كند اما متاسفانه عملكرد خوبي از وي شاهد نبوديم و دوباره جو مشتنج و مسموم در رقابت‌ها ايجاد شده بود.

دلشاد در ادامه بيان داشت: وظيفه محول شده به سلطاني وظيفه سنگيني بود كه فاكتورهاي زياد را در بر مي‌ گرفته از جمله اين فاكتورها،‌ امنيت موجود در سالن مسابقات و استفاده از رينگ‌هاي نامناسب براي انجام مبارزات كنترل تماشچيان و تماشاگرنماها در سالن برگزاري كه سرپرست برگزاري مسابقات بايد آنها را رعايت مي‌كرد كه متاسفانه عملكرد ضعيفي از خود نشان داد.البته نبايد اين نكته را نيز فراموش كنيم كه تيم پيوند ساپكو براي دومين بار در رقابت‌هاي ليگ جو را متشنج كرد و مسابقات را به حاشيه كشانده است كه در اين خصوص به طور قطع پيگيري اقدامات لازم را انجام خواهم داد.

وي گفت: اگر به پيگيري جدي اين مسائل نپردازيم به طور حتم در مسابقات برگشت كه به ميزباني تيم پيوند ساپكو مي‌باشد فاجعه‌اي برگزاري مسابقات در كرمانشاه را مشاهده خواهيم كرد و بايد از حالا به فكر از بين بردن حواشي احتمالي در اين رقابت‌ها باشيم.

دلشاد در خصوص عملكرد داوران در اين رقابت‌ها بيان داشت: يكي از عواملي كه جو را متشنج كرد باعث اعتراض دبي تيم پيوند ساپكو شد نحوه قضاوت داوري در مسابقه بين امين قاسمي‌پور از پيوند ساپكو و مرتضي سپهوند از كرمانشاه كه در كميته انضباطي كه تشكيل خواهيم داد به طور قطع به بررسي نحوه‌ داوري اين شخص خواهيم پرداخت و اگر ناداوري از سوي وي درست باشد وي را توبيخ و محروم خواهيم كرد.

وي تأكيد داشت: اگر ضعفي در عملكرد داور مسابقه وجود داشته باشد به طور حتم از سوي هيئت ژوري ديده مي‌شود و با توجه به اختياراتي كه اين هيئت دارد در صورت ضعف عملكرد داور مي‌توانست داور خاطي را از روي رينگ اخراج كند.

دلشاد خاطر نشان كرد: نبايد اجازه دهيم حواشي اين چنيني به بدنه ورزش بوكس ضربه زند و اميدوارم در رقابت‌هاي بعدي ليگ ديگر شاهد چين حواشي نباشيم./مح
 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.