دومين جشنواره جهاني هنر مقاومت،عصر ديروز در موسسه فرهنگي هنري صبا،با حضور "صادقي" دبيركل جشنواره و سرتيپ پاسدار "محمدرضا نقدي" فرمانده سازمان بسيج مستضعفين و تني چند از بزرگان فرهنگ و هنركشور به كار خود پايان داد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران حاضر در محل؛سردار نقدي،فرمانده سازمان بسيج مستضعفين گفت:درس زيبايي شناسي را بايد از زينب (س) آموخت و آنگاه كه در پاسخ ظالمين به اهل بيت عليهم السلام فرمود:"ما رايت الاجميلا."
سرتيپ پاسدار نقدي ضمن ايراد سخنراني در مراسم اختتاميه ي دومين جشنواره ي هنر مقاومت گفت:به فرموده ي رهبر معظم انقلاب اسلامي،امروز انقلابيون نيويورك و كاليفرنيا شعار مردم تونس و مصر را بر زبان دارند در حالي كه مردم تونس ومصر خود را شاگرد مكتب بسيجيان امام خميني (ره) مي‌دانند.بسيجياني كه خويش را رهرو مكتب سالار شهيدان حضرت اباعبداله الحسين(ع )مي‌دانند.

سردار نقدي ادامه داد:روحيه ي ظلم ستيزي،ايمان،آگاهي و عشق به حقيقات سلاح حماسه آفريني مقاومت بوده كه قدمهاي جهادگران را در مسير مقاومت استوار نگه مي‌دارد و به قلب هايشان انگيزه ي فراواني مي‌بخشد.
محمدرضا نقدي افزود:هنر مقاومت به انسان اجازه مي‌دهد تا با دست هاي خالي در برابر زر،زور و تزوير دشمنان تا بن دندان مسلح بايستد و با بصيرت بخشي به تفكيك حق از باطل و راه از بيراهه كمك كند.

سردار نقدي در بخش پاياني سخنان خود اظهار داشت:والاترين هنر مقاومت،شهداي اين عرصه اند كه با نثارخون خود، انگيزه و ايمان را در مردم تقويت كرده و رسوايي ظالمين عالم را رقم مي‌زنند و همگي ما مديون اين شهداييم.از خدا توفيق مي‌خواهيم تا جشنواره ي آينده در منامه و در بزرگداشت مظلوماني كه امروز درخاك و خون مي‌غلتند،در قاهره و در بزرگداشت مردمي كه به دست وارثان فراعنه به شهادت مي‌رسند و ان شااله در قدس شريف و در جوار مسجد الافضي برگزار شود.

حبيب صادقي دبيركل جشنواره اضافه كرد:رعايت زبان و بيان شهودي در آثار جشنواره ملاك ارزيابي داوران بود.از دبيران،شوراي علمي و داوران دومين جشنواره ي هنر مقاومت،تني چند از هنرمنداني كه در آثارشان به ويژگي هاي بارزي چون رعايت زبان و بيان شهودي و معنوي دست يافته اند بايد به عنوان برگزيدگان نهايي معرفي و تقدير كرد.
دبير كل دومين جشنواره ي هنر مقاومت گفت:در اين جشنواره داوراني از فلسطين،لبنان، سوريه،تركيه، روماني و اندونزي ما را در قضاوت آثار ياري داده اند.

وي افزود:در نشانه شناسي و پديدارشناسي ارزشهاي انقلاب اسلامي،ما با احترام به بيان معنايي و تجلي فرهنگ مصلحانه ي پيامبران الهي،روايت جديدي را در دستور كار مطالعه ي فرهنگي قرار داده ايم كه جشنواره ي هنر مقاومت از آن جمله است.
صادقي تصريح كرد:هنر سفارشي و بيان يكسويه در زمره ي زشت ترين روايتهاي است كه در دوران معاصر در دولت هاي حامي ماركسيسم،فاشيزم و كاپيتالسيم وجود داشته و عرصه را بر هنرمندان آزاد انديش مقاومت تنگ كرده است.
وي در پايان اظهار داشت:توجه به كانون معرفت ديني،نگاه به تناسب شناسي خداوند در آفرينش هستي و بهره گيري از تفكرات الهي رهبر فرزانه ي انقلاب به طورقطع مي‌تواند به هنرمندان در دريافتن معناي مقاومت كمك كند.

گفتني است؛در بخش ديگري از مراسم اختتاميه،از خانواده ي شهيد فلسطيني "رماح الحسني" هنرمندان حاضر در جشنواره تجليل به عمل آمد و پدر اين شهيد خطاب به حاضران گفت:فرزندم يك هفته پيش از شهادت به دست سربازان صهيونيست،تابلويي را با هدف اهدا به رهبر معظم انقلاب اسلامي نقاشي كرده بود و اينك من به نيابت از اين شهيد در جمع شما حاضر هستم.
شايان ذكر است؛در اين آيين،از خانواده ي شهيدان قاسمي كه چهار فرزند خود را در جريان جنگ تحميلي هشت ساله تقديم انقلاب كرده بودند نيز قدرداني و نيز از كتاب آثار اولين و دومين دوره ي اين جشنواره رونمايي شد./ه
 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار