نشنال اینترست گزارش کرده است که نیروی هوایی ایالات متحده با مشکلات کمبود خلبان و ناوگان قدیمی مواجه است و نیاز به افزایش هواپیماها و اصلاح ساختار خود دارد.

باشگاه خبرنگاران جوان؛ حسین مهدی‌تبار - نیروی هوایی ایالات متحده امروز نسبت به دوران اوج خود به شدت کوچک‌تر شده است، با تنها ۱۴۲ بمب‌افکن و حدود ۲۰۰۰ هواپیمای جنگنده. بمب‌افکن‌های موجود به طور متوسط حدود ۵۰ سال عمر دارند و متوسط سن خلبانان جنگنده حدود ۳۰ سال است. نشنال اینترست گزارش کرده است که نیروی هوایی ایالات متحده باید به شدت به کمبود خلبان خود رسیدگی کند تا قادر به مقابله با رقبا هم‌تراز باشد.

نشنال اینترست گزارش کرده است: «برای بیش از یک دهه، نیروی هوایی نتواسته است به اهداف جذب خلبان خود برسد و در سال ۲۰۲۴ کمبود حدود ۱۸۵۰ خلبان را گزارش کرده است.» با توجه به عمر بالای ناوگان هواپیماها، کاهش ساختار نیرویی و پیش‌بینی بسته شدن اسکادران‌ها، این مشکل پیچیده‌تر شده و نیروی هوایی با چالش‌هایی در آماده‌سازی خلبانان برای موفقیت در میدان‌های نبرد مواجه است.

نشنال اینترست برای مقابله با این مشکل پیشنهاد می‌کند که نیروی هوایی باید تعداد خلبانان جدید را افزایش دهد، خلبانان فعلی را تشویق به ماندن کند و ناوگان هواپیماها را گسترش دهد. این امر ضروری است چرا که آموزش یک خلبان جنگی مجرب سال‌ها طول می‌کشد و نیروی هوایی ممکن است نتواند به سرعت خلبانان جدید را در مقیاس لازم آموزش دهد.

علاوه بر نگرانی‌ها در خصوص محدودیت‌های اندازه نیرویی، نشنال اینترست به نگرانی‌های مربوط به سن ناوگان اشاره می‌کند. بمب‌افکن‌ها و هواپیماهای قدیمی نیاز به نگهداری بیشتری دارند که این خود موجب کاهش دسترسی و کاهش آمادگی آنها می‌شود.

مسئله نگهداری خلبانان نیز یک مشکل بزرگ است. نشنال اینترست گزارش کرده است که خلبانان به دلیل تقاضای زیاد و کمبود منابع از خدمت در نیروی هوایی ناامید شده و بسیاری از آنها به سمت خطوط هوایی تجاری می‌روند که حقوق بالاتری ارائه می‌دهد و برنامه کاری کمتر فشرده‌ای دارد.

نشنال اینترست سه راهکار اصلی برای حل مشکل جذب خلبان در نیروی هوایی ایالات متحده ارائه داده است. اولین پیشنهاد این است که نیروی هوایی باید نیروی جنگنده‌های خود را گسترش دهد تا بتواند خلبانان جدید را جذب کند و آمادگی‌های جنگی را حفظ کند. نشنال اینترست معتقد است که افزایش تعداد هواپیماها باعث خواهد شد تا نیروی هوایی بتواند خلبانان جنگنده بیشتری را در سرعتی مناسب آموزش دهد تا از خروج خلبانان مجرب جلوگیری شود.

دومین پیشنهاد نشنال اینترست این است که تعداد اسکادران‌های «جزء ذخیره» افزایش یابد و تعداد هواپیماهای اختصاصی به هر یک از این اسکادران‌ها بیشتر شود. این راهکار به نیروی هوایی کمک می‌کند تا خلبانان با تجربه‌ای که از خدمت فعال خارج می‌شوند را جذب کرده و نگه دارد.

آخرین پیشنهاد نشنال اینترست برای مدرنیزه کردن اجزای فعال و ذخیره نیروی هوایی است. او تأکید می‌کند که کمبود بودجه در نیروی هوایی یکی از دلایل اصلی این مشکلات است و نیروی هوایی به سرمایه‌گذاری مناسب برای مقابله با چالش‌های مدرن نیاز دارد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار